20140818_100111.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ska jag förvänta mig att det ser ut så här under hela trappan och balkongen...?

De verkar ju inte haft brist på armeringsjärn på 70-talet och bila bort det är ju inte det roligaste... :mad:
Jag vet ju i alla fall att huset int lär rasa i första taget i alla fall...

Jag hade något liknande i min balkong - Helt vedervärdigt mycket armeringsjärn man använde på 50 talet!

En bra och tung maskin så bygger du axlar på nolltid! Lycka till!

Hade exakt samma mängd armering i en balkong som togs ner från vårt hus byggt under 50-talet.

Såga snitt i lämplig storlek så kan du knäcka av större partier, krävs lite arbete men funkar bra när man får koll på det hela.

Ja, fy, det här var inte roligt... Får nog hyra ännu större maskin. Helt hopplöst att få loss det utan att göra det till smågrus...

• Gilla
Kramla
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
[bild]

Ska jag förvänta mig att det ser ut så här under hela trappan och balkongen...?

De verkar ju inte haft brist på armeringsjärn på 70-talet och bila bort det är ju inte det roligaste... :mad:
Jag vet ju i alla fall att huset int lär rasa i första taget i alla fall...
Ska det där vara mycket armering? Eller menar du för att vara 70-tal?

På ämnet: när man river så kapar man betong där det är möjligt. Flera gånger effektivare än att bila för hand.
Delvis på grund av armeringen. Sen blir det också mindre skräp. Bara block som är lätt att ta på säckkärra.

E Erik Salhammar skrev:
Ska det där vara mycket armering? Eller menar du för att vara 70-tal?

På ämnet: när man river så kapar man betong där det är möjligt. Flera gånger effektivare än att bila för hand.
Delvis på grund av armeringen. Sen blir det också mindre skräp. Bara block som är lätt att ta på säckkärra.
Så här, 9 år senare, så minns jag faktiskt inte hur jag menade... Jag var väl frustrerad över att det gick långsamt och var besvärligt gissar jag...

Men, ja, otroligt mycket järn var det där i balkongen...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.