Tja

Sitter i styrelsen på en samfällighet där det börjar bli dags att byta alla armaturer på lycktstolparna i området.

Finns det någon här som kan tipsa/rekomendera en leverantör/montör som kan ta sig an detta?

Det rör sig om ca 40 armaturer som ska sättas på traditionella lycktstolpar av den typen som sitter längs vanliga gångvägar.

Samfälligheten ligger nordväst om sthlm.

Tack på förhand!

/Johan
 
Hej,

Jag skulle rekomendera att ni antingen kör på Högtrycksnatrium. Det är billigt och beprövat. Lite gulaktigt ljus, eller går direkt på LED. Vad är det för höjd på stolparna? Det finns vettiga armaturer på 18W från C Luce (Italienskt) som kostar ca 3500/ st. Klarar dock inte mer än 4m. Högtrycksnatrium, så är det nog 50W ni får räkna med och ca 1000/ armatur.
 
Snacka med Fagerhult:s belysning .
de kan hjälpa dig med vad du skall ha för sort mm.
De har en hel del att välja på.
 
Hej igen,

Inget ont om Fagerhult, men dom är ganska dyra och inga experter på gatubelysning. Energi Nicke
 
Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.