Hannuse Hannuse skrev:
Du får alltså aldrig upp den här bilden?
Kan det var någonting fel med appen då?
Prova att ta bort den, och installera om den.

[bild]
 
Aha, då kanske det är så att man måste gå den "hårda vägen" eftersom den är ansluten till en smarthub.
Prova detta:
  • Ta bort kameran från befintlig Hub:
    • Gå till Enheter.
    • Välj din Pro 3-kamera.
    • Tryck på inställningsikonen och välj Ta bort enhet.
  • Starta om kameran:
    • Ta ut batteriet i 10 sekunder och sätt tillbaka det.
  • Lägg till kameran på nytt:
    • Tryck på Lägg till ny enhet i appen.
    • Välj Kameror -> Pro-serien -> Arlo Pro 3.
    • När appen söker efter en SmartHub/basstation, välj alternativet Anslut utan SmartHub eller Anslut utan basstation.
 
Hannuse Hannuse skrev:
Aha, då kanske det är så att man måste gå den "hårda vägen" eftersom den är ansluten till en smarthub.
Prova detta:
  • Ta bort kameran från befintlig Hub:
    • Gå till Enheter.
    • Välj din Pro 3-kamera.
    • Tryck på inställningsikonen och välj Ta bort enhet.
  • Starta om kameran:
    • Ta ut batteriet i 10 sekunder och sätt tillbaka det.
  • Lägg till kameran på nytt:
    • Tryck på Lägg till ny enhet i appen.
    • Välj Kameror -> Pro-serien -> Arlo Pro 3.
    • När appen söker efter en SmartHub/basstation, välj alternativet Anslut utan SmartHub eller Anslut utan basstation.
Hade Arlo på telefonen igår. Skulle göra fabriksåterställning på allt och återkomma om det var fortsatt problem. Alla kamerorna verkar funka förutom en. Ska se vad jag ska hitta på där.
Skulle bokföra när problemet uppstår så kan de i efterhand gå in i loggar i Smarthuben och se vad som händer. Återstår att se om de fixar ett helt dygn nu.
 
MalZon MalZon skrev:
Hade Arlo på telefonen igår. Skulle göra fabriksåterställning på allt och återkomma om det var fortsatt problem. Alla kamerorna verkar funka förutom en. Ska se vad jag ska hitta på där.
Skulle bokföra när problemet uppstår så kan de i efterhand gå in i loggar i Smarthuben och se vad som händer. Återstår att se om de fixar ett helt dygn nu.
Ja, du kanske får ha lite tekniskt tålamod.
Om systemet fungerat klockrent i 3-4år, och sedan strular EN gång, då tycker jag att åtgärden ”skruva ner skiten och slänga ut den” är lite väl drastisk.
Men det är bara hur jag ser på tekniskt avancerade system.
 
Hannuse Hannuse skrev:
Ja, du kanske får ha lite tekniskt tålamod.
Om systemet fungerat klockrent i 3-4år, och sedan strular EN gång, då tycker jag att åtgärden ”skruva ner skiten och slänga ut den” är lite väl drastisk.
Men det är bara hur jag ser på tekniskt avancerade system.
Har strulat med detta själv i iallafall 3 veckor fram och tillbaka så skriva här är ju lite i sista steget. Har ju som sagt inte gjort något utan bara märkt att jag inte fått några aviseringar när jag själv åker till jobbet på mornarna.
 
Köpte ytterligare en smarthub och placerade den närmare kamerorna. Installerade hubben, kopplade ihop kamerorna och verkade funka med STARK signal på alla. 1tim senare så går de ner som offline... Vad i hela h*lvete?
 
  • Screenshot_20260602-182955.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänker att felet inte ligger hos Arlo i detta fall.
Baserar det på att det känns osannolikt att det ska vara samma fel på två smarthub:ar, och även att det ska var fel på tre kameror.
Har dock ingen aning om vad felet kan vara, men det känns som att det är troligt att det ligger i ditt interna nätverk.
Men då har du i alla fall kommit en bit på vägen i felsökningen, alltid något positivt.
Vad säger Arlos support om loggarna som dom kunde kika på?
 
Hannuse Hannuse skrev:
Tänker att felet inte ligger hos Arlo i detta fall.
Baserar det på att det känns osannolikt att det ska vara samma fel på två smarthub:ar, och även att det ska var fel på tre kameror.
Har dock ingen aning om vad felet kan vara, men det känns som att det är troligt att det ligger i ditt interna nätverk.
Men då har du i alla fall kommit en bit på vägen i felsökningen, alltid något positivt.
Vad säger Arlos support om loggarna som dom kunde kika på?
Snart 3 veckor sedan jag skickade iväg dem. Inte ett ljud.
 
Ok.
Tror dock att felet ligger i ditt nätverk.
 
Hannuse Hannuse skrev:
Ok.
Tror dock att felet ligger i ditt nätverk.
Det är fler som har liknande problem sedan ca 2 månader tillbaka. Verkar dock inte finnas någon direkt lösning på det.
Jag har som sagt inte ändrat något i nätverket på flera år då allt bara har funkat.
 
MalZon MalZon skrev:
Det är fler som har liknande problem sedan ca 2 månader tillbaka. Verkar dock inte finnas någon direkt lösning på det.
Jag har som sagt inte ändrat något i nätverket på flera år då allt bara har funkat.
Aha, ok.
Jag kör ju inte med hub, så det kanske är något problem relaterat till just det tänker jag.
Men då kan det säkert vara hos Arlo som problemet finns, trist att inte få support när man faktiskt betalar för det.
Så, stå på dig, och återkoppla gärna hur det går.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.