Börjar ge upp. Tills för ca 4 vecor sedan funkade mitt Arlo system med 4st Pro 3 och en Doorbell klockrent. Smarthuben stod vid vanliga routhern och har stått där den 3-4år tillbaka. Helt plötsligt, alltså inget är ändrat, ominstallerat eller något alls så märker jag att kamerorna inte reagerar och skickar inga notiser. Går in i appen och märker att alla kameror förutom Doorbell är offline. Händer att någon av de 4st 3 Pro kamerorna är online, men det är en handfull gånger. Startar jag om Smarthuben så kan de komma igång men blir offline under samma dygn. Just nu är alla offline igen och har alltså flyttat Smarthuben till andra sidan huset så hubben bokstavligt talat ser 3st av kamerorna, men fortfarande offline... Är det någon mer som har problem eller är det bara jag? Bifogar en video.
Jag är näst intill klar att bara skruva ner skiten, slänga och köpa något annat, framför allt när avgiften gick upp nyligen till 239kr per månad, för ett system som ändå inte funkar. Det som gör att jag har kvar systemet ännu är för att det verkligen aldrig strulade innan.
Jag är näst intill klar att bara skruva ner skiten, slänga och köpa något annat, framför allt när avgiften gick upp nyligen till 239kr per månad, för ett system som ändå inte funkar. Det som gör att jag har kvar systemet ännu är för att det verkligen aldrig strulade innan.
Jag har Pro 4 och har inte haft några störningar.
Med din beskrivning så verkar det ju vara din smarthub som är problemet.
Själv kör jag utan smarthub.
Jag skulle prova att koppla in någon eller några kameror direkt till ditt WiFi, för att se om problemet försvinner.
Med din beskrivning så verkar det ju vara din smarthub som är problemet.
Själv kör jag utan smarthub.
Jag skulle prova att koppla in någon eller några kameror direkt till ditt WiFi, för att se om problemet försvinner.
Är det bara att radera kameran från Arlonätverket och installera den på mitt vanliga WiFi? Kan inte ändra nätverk bara sådär tydligen.Hannuse skrev:
Jag gör det i appen.MalZon skrev:
Under ”Inställningar” och sedan på kugghjulet på den kameran man vill flytta.
Där ser man vilket nätverk den är ansluten till, klicka för, och sedan längst ner på ”Ändra nätverk”.
Dom verkar också fina, samt Reolink som jag testar nu.E enoch85 skrev:
Men lagringen av datat får man lösa på egen hand, det är en fördel med Arlo tycker jag.
Men det börjar bli väl dyrt, så man börjar ju fundera lite…