"det här elementet är alltså igång -och det är utomhus!"
jösses...om inte den gubben får nån påföljd, när det helt uppenbarligen är bevisat vem som kopplat, ja då kan vi lägga ner behörighetsdiskussionen helt, eftersom lagen i verkligheten inte existerar, här är dety ju svart på vitt, han erkänner ju, så åker han inte dit så har ingen hempulare nåt att frukta, inte ens den värsta..

Redigerat:
electrocuted skrev:
"det här elementet är alltså igång -och det är utomhus!"
jösses...om inte den gubben får nån påföljd, när det helt uppenbarligen är bevisat vem som kopplat, ja då kan vi lägga ner behörighetsdiskussionen helt, eftersom lagen i verkligheten inte existerar, här är dety ju svart på vitt, han erkänner ju, så åker han inte dit så har ingen hempulare nåt att frukta, inte ens den värsta..
Det är väl sällan som någon åker dit så länge det inte händer något. Skulle någon familjemedlemm dö (verkar ju inte vara helt otroligt i de där huset) så kommer han garanterat att åka dit för "vållande till annans död"

Var inte dessutom elen som var skarvad med sockerbit 3-fas? Eller minns jag fel?
Riktigt jävla ruskigt var det ju i alla fall. "Nakna" lampbrytar i badrummet etc och en hel hög barn som bor hemma. Jisses!

Ska man skratta eller gråta? Är det fiktion eller verklighet?

Dessa program är naturligtvis vinklade för att skapa intresse och debatt men det där var något i hästväg...känner folk inte sina egna begränsningar?
Får man vara så dum och oansvarig?
Skylla på polacker och grannar var riktigt lågt när han själv är så sämst man kan bli.

BiFuel skrev:
Var inte dessutom elen som var skarvad med sockerbit 3-fas? Eller minns jag fel?
Riktigt jävla ruskigt var det ju i alla fall. "Nakna" lampbrytar i badrummet etc och en hel hög barn som bor hemma. Jisses!
Ja, och ett av barnet var halvbror med den och inte alls släkt med den, två andra hade samma pappa osv osv. Helt otroligt.

Och som sagt, i ena barnets badrum så hängde bara strömställaren med rör och allt, om jag inte missminner mig, i trådarna från dosan bara!

Som den där elektriker sa, det var det värsta han hade sett under sin karriär.

//Patrik

Redigerat:
Sanslöst, vet inte vad som var värst 3-fas-sockerbiten på köksgolvet, lösa kablar i duschen eller lösa kablar vid ena barnets metallsäng? Men just Arga Snickarn är ju bara hemma hos såna som inte kan oftast och lite vinklat men absolut det mest idiotiska man sett.
Tyvärr är det ju som min lärare i praktisk el-lära sa på gymnasiet för 30 år sen, "Allt är tillåtet så länge det går bra"

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.