1 340 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
"Årets priser"
Är det någon mer än jag som har hört frasen "skynda dig att skriva på nu, så slipper du prishöjningen som kommer snart"...
Jag har hört av kompisar att denna fras används flitigt under hela året. Kanske är det så att olika husleverantörer höjer priserna i olika intervaller, kanske inte...
Jag har hört av kompisar att denna fras används flitigt under hela året. Kanske är det så att olika husleverantörer höjer priserna i olika intervaller, kanske inte...
Jo det har man hört men hör med försäljaren om ni "binder" er till att bygga en hustyp..så kanske ni kan binda priset....vissa har ju bara att huspriset gäller i en halv år..men det är värt ett försök!!
Ni skall ju inte binda er så skriv på ett sätt som gör att ni kan hoppa av om ni vill!!Det var svårt att skriva hur jag menar ....hoppas att det funkar ändå!
Ni skall ju inte binda er så skriv på ett sätt som gör att ni kan hoppa av om ni vill!!Det var svårt att skriva hur jag menar ....hoppas att det funkar ändå!
Den frasen fick vi höra flera gånger när vi förhandlade med de olika hussäljarna. De blev alla lika förvånade när jag skrattade åt dem. Skulle en av tillverkarna ha höjt sina priser så är det bara att gå till nästa, eller att hota om att gå till nästa, så löser det sig. För övrigt är det bättre att ta det väääldigt lungt och hellre ta en liten prishöjning än ett hus som man kommer på att man inte är helt nöjd med.
Vi har också hört detta ett antal gånger.
Att vi måste skynda oss innan denna prishöjning
men det är bara att ta det lugnt om någon är dum
nog att höja priset under förhandlingen så finns
det andra som inte gör det.
Vi ha faktist råkat ut för en firma som gjorde det
men sammarbetar inte med dem längre.
(De var för övrigt helt otroliga på ett stort antal punkter)
// Fredrik
Att vi måste skynda oss innan denna prishöjning
men det är bara att ta det lugnt om någon är dum
nog att höja priset under förhandlingen så finns
det andra som inte gör det.
Vi ha faktist råkat ut för en firma som gjorde det
men sammarbetar inte med dem längre.
(De var för övrigt helt otroliga på ett stort antal punkter)
// Fredrik
Klicka här för att svara