Hej,
För fem år sedan snabbflyttade vi under värsta Corona-pandemin till Gotland.
Mycket är jag stolt över men den behandling min Arboga EM 825 utsattes för var verkligen inte bra.
Den har stått demonterad i ett uthus och fick bara för en månad sedan komma in i verkstadsvärmen.
Som ni ser så är koordinatbord och andra obehandlade ytor rostiga och maskinen i övrigt kraftigt nedsmutsad.
1) Hur går jag bäst till väga för att "avrosta" den? Detta måste ske på plats då den är för tung att flytta (igen).
2) Har inte hittat någon beteckning på det motordrivna (X-axeln) koordinatbordet, vem är tillverkare ?
Är i full färd med att koppla ihop delarna och fått mycket bra tips via en annan tråd här.
Där hitter den intresserade en 9-sidig PDF med den dokumentation som följde med maskinen (beg inköp ca 1990).
Ser fram mot era tips!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder