9 948 läst ·
6 svar
10k läst
6 svar
Arbetsordning vägg: Fog eller silikon först?
Äntligen klar med mina 5x5 kaklade badrumsväggar. Vad är bäst, silikona eller foga först?
Jag har en fönstersmyg samt en inkaklad rörtrumma så det är en hel del vinklar. Tänkte inte köra silikon vägg/golv.
Verkar lättast att köra silikon först istället för att maska av med tejp där silikonet ska sitta...
Björn
Jag har en fönstersmyg samt en inkaklad rörtrumma så det är en hel del vinklar. Tänkte inte köra silikon vägg/golv.
Verkar lättast att köra silikon först istället för att maska av med tejp där silikonet ska sitta...
Björn
Mjukfog/silikon sist.
Och du behöver inte maskera när du mjukfogar, om du är lite fingerfärdig och nogrann. Använd I N T E sillifix.
Och du behöver inte maskera när du mjukfogar, om du är lite fingerfärdig och nogrann. Använd I N T E sillifix.
Fogade först, precis som de flesta verkar göra. Ritsade sedan bort fogrester med trubbig skruvmejsel på alla ställen där jag ska ha silikonfog.
Silikonet tänkte jag vänta med tills klinkersen är på plats.
Läste om att magnumglasspinnar har den rätta vinkeln!? (Det blev kanska stora springor i vissa vrår. 5X5 kaklet var inte så lätt att skära...)
Silikonet tänkte jag vänta med tills klinkersen är på plats.
Läste om att magnumglasspinnar har den rätta vinkeln!? (Det blev kanska stora springor i vissa vrår. 5X5 kaklet var inte så lätt att skära...)
Klicka här för att svara