Folk verkar ha brottom att få på taket. Är det någon speciell orsak med det, är tex takstolarna extra väderkänsliga. Mina takstolar är 32 cm i ytterkant för att få plats med isolering så jag skulle föredra att göra klart ytterväggarna innan jag spikar på taket på takstolarna. Jag pratar om vindskyddsskivor och läkt för panelen, lättare att slippa åt och arbeta när inte taket är där. Verkar det vettigt?

Ola78
Den stora orsaken till att du vill få på taket så snabbt som möjligt är väl rimligtvis att man vill få det vind och vattentätt. Det är ju aldrig bra om det regnar in i ett bygge då det drar med sig massa extra arbete, sätta in byggbeskrivningarfläktar för att torka ur och detta i sin tur försenar massa andra moment som inte går att genomföra pågrund av fukten. Dessutom ökar även risken för att det kan börja mögla och man bygger in fuktsom kommit in pågrund av att det regnat naivde inte torkat ut ordentligt.

Ok, får se hur jag gör, det är ju rätt torrt nu och jag har ingen isolering i väggarna och så. Blir kanske att jag pysslar väggarna klara, rör sig ju om max en vecka extra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.