Vet inte om detta är rätt avdelning men hittar ingen bättre.

Någon som har tips på var jag kan köpa arbetskläder för tjocka kvinnor. Letar efter hängslebyxor eller vanliga midjebyxor med fickor för knäskydd.
Stora herrstorlekar passar i midjan men är för trånga om baken och låren och alldeles för långa (ingen idé med knäskydd mitt på underbenet ;-)

Det framgår inte var du bor, men i Stockholm kan du vända dig till Arbetsklädhuset som har ett par butiker. Dom har nästan alla fabrikat på arbetskläder så finns det du söker kan dom plocka hem det.

N
Fristads tillverkar iaf arbetskläder för kvinnor så om du hittar någon som säljer deras kläder så måste dom kunna beställa hem om dom inte har på lager.

Letade och hittade e-företaget www.shops.4yourlogo.com som säljer dambyxor fr Fristads.

Jag har själv färgat ett par vita arbetsbyxor rosa (inköpta i lokal affär). Gissa om folk glor i byggaffärerna :)

...för tipsen men det verkar inte som någon av dessa har STORA kläder för STORA kvinnor. De har inte ens de största korta herrstorlekarna verkar det som. Gissar att det är ungefär samma som med träningskläder: är man tjock finns det helt enkelt inte praktiska tränings- eller arbetskläder som passar.
Får väl sy själv. Problemet är bara att jag måste bygga färdigt en hel del innan jag kan dra fram symaskinen. Moment 22 liksom :-P

Jag hade ett liknande problem med mina första byggbyxor. Knäna satt för långt upp. Så när jag satte mig ner var kuddarna inte under knäna.

Det var faktiskt inte så svårt som man kan tro att flytta på dem. Jag sprättade upp bägge sidosömmarna, tog lös knäfickorna och sydde tillbaka dem igen på ett bättre ställe. Så att om du är någorlunda sykunnig så kan du köpa ett par för långa herrbyxor som fungerar, flytta upp knäna och klippa av byxorna på längden. Det tar några timmar men är värt besväret. Jag tror att mina är Fristads också.

Kan det inte tänkas finnas någon Amerikansk nätbutik som säljer arbetskläder i stora storlekar? USA är ju en något större marknad än lilla Sverige. Det brukar dessutom vara mycket smidigt att beställa saker från USA via nätet.

Jag har vid ett par tillfällen förlängt Fristadsbyxor i benen. Lider av ungefär samma problem fast omvänt, alltid för stora i midjan och ändå för korta i benen. Jag har då kontaktat Fristads och fått tyg av dem att förlänga med =)

Det finns olika varianter av herr storlekarna med både större midja och kortare ben och så Kan inte riktigt vilket som är vilket men C och D storlekar. En kunnig säljare kan hjälpa dig. Lycka till

Fristads snickarbyxor finns i damstorlek upp till storl 50 i dam...
Produktinformation
Dom syr även men det är då min 4 par och priset är det dubbla!?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.