Har fått upp ett antal annonser på facebook senaste tiden gällande arbetskläder från X Workwear. Eftersom jag behöver köpa nya arbetsskor och tycker deras är snygga är jag väldigt nyfiken men jag hraldrig hört talas om dom tidigare…

Är det någon här som har någon erfarenhet från dom? Är det något att ha?

https://xworkwear.com/

https%3A%2F%2Fxworkwear.centracdn.net%2Fclient%2Fdynamic%2Fimages%2F30_3bf09082fb-721a2549-kopiera-full.jpg
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
Ingen som testat alltså? :-)
 
Tja aldrig handlat arbetskläder för "snyggfaktorn" mest testat olika modeler byxor jackor men skorna har jag aldrig prövat olika... håller mig till samma model Jalas offroad

och skor med spärrspännare och tråd som snöre burkar inte vara långlivade utanför snickerimiljö
 
  • Gilla
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
Tja aldrig handlat arbetskläder för "snyggfaktorn" mest testat olika modeler byxor jackor men skorna har jag aldrig prövat olika... håller mig till samma model Jalas offroad

och skor med spärrspännare och tråd som snöre burkar inte vara långlivade utanför snickerimiljö
Har under 8 år använt kängor med boa-snörning och har bara en gång dragit sönder vajern och då fick jag ett utbyteskitt av sievi. Sliter upp sulorna in- och utvändigt långt innan snörningen kärvar.
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Har under 8 år använt kängor med boa-snörning och har bara en gång dragit sönder vajern och då fick jag ett utbyteskitt av sievi. Sliter upp sulorna in- och utvändigt långt innan snörningen kärvar.
=) har haft tur då...
 
  • Gilla
Patrik V.
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Har under 8 år använt kängor med boa-snörning och har bara en gång dragit sönder vajern och då fick jag ett utbyteskitt av sievi. Sliter upp sulorna in- och utvändigt långt innan snörningen kärvar.
Håller med. BOA vajern har jag aldrig lyckats slita av. Äldsta kängorna (Jalas 1718 zenit) med Boan hänger knappt ihop längre, fantastiskt bra! Har det i privata skor och friluftskängor från Viking också numera och de är lika bra.

Finns med ratten på sidan eller fram. Fram är lite störigt ibland när byxorna fastnar. Ligger man på knä så kan den göra ont i vristen, beroende på om man ligger med ovansidan eller sidan av vristen neråt. Så det är väl värt att tänka på! Vid den typen av jobb använder jag hellre skorna med snöre (som endast rotas fram då).
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
MrJay
Två år gamla Jalas skor (har inte koll på exakt modell) i relativt bra skick, BOA systemet på vänster byttes för fyra månader sedan (vajern gick av). Den högra bytte jag för en vecka sedan, vajern gick av på denna med.. Ersättningskit tog ca två veckor att få hem från tillverkare
 
MrJay MrJay skrev:
Två år gamla Jalas skor (har inte koll på exakt modell) i relativt bra skick, BOA systemet på vänster byttes för fyra månader sedan (vajern gick av). Den högra bytte jag för en vecka sedan, vajern gick av på denna med.. Ersättningskit tog ca två veckor att få hem från tillverkare
Fick du kitet gratis eller var det någon kostnad inblandad? Gick det smidigt och lätt?
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
Ni som har haft sönder era BOA, vad använder ni skorna till?
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
N
Arbetar med dom. Av 2 par skor med boasnörning så har jag fått byta på alla. Det är en garantiåtgärd av boa. Ett par har jag bytt själv då butiken där jag köpte dom försvunnit. Fick nya skickade till mig gratis av skotillverkaren. Dom andra byttes på garanti där jag köpt dom. Dom frågade inte efter ålder eller kvitto på något ställe.
 
  • Gilla
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Arbetar med dom. Av 2 par skor med boasnörning så har jag fått byta på alla. Det är en garantiåtgärd av boa. Ett par har jag bytt själv då butiken där jag köpte dom försvunnit. Fick nya skickade till mig gratis av skotillverkaren. Dom andra byttes på garanti där jag köpt dom. Dom frågade inte efter ålder eller kvitto på något ställe.
Men vilken typ av arbete? Står och monterar vid lina eller kryper på rått betonggolv sliter ju lite olika tänker jag :-)
 
  • Gilla
  • Wow
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
N
Jag byter bilglas. Under däckbytarsäsongen så byter jag däck också. Ett par har jag bytt på arbetet.

Det andra paret hemma där gör jag allt från att gå i skogen med dom till att bygga,gräva,klippa gräs och allt annat man behöver göra med ett hus på landsbygden.
 
  • Gilla
PatrikJo
  • Laddar…
P PatrikJo skrev:
Ni som har haft sönder era BOA, vad använder ni skorna till?
Har som sagt bara tagit sönder ett par men jobbar som anläggare. Vid tillfället då den gick sönder så höll jag på med va och grundläggning för ett lägenhetshus så förmodligen var det ett måndagsex.
 
  • Gilla
  • Wow
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
MrJay
P PatrikJo skrev:
Ni som har haft sönder era BOA, vad använder ni skorna till?
Att gå i, jag gör inget speciellt och belastar inte de så systemet/vajern är inte så bra som de ger sken av
 
  • Wow
PatrikJo
  • Laddar…
MrJay
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Fick du kitet gratis eller var det någon kostnad inblandad? Gick det smidigt och lätt?
Gratis, man får fylla i ett formulär och ladda upp bilder på deras sajt.
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.