1 744 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Är vinylgolv bra val?
Hej!
Vi håller på att lägg om golvet. Vi har redan parkettgolv. Det är en hall, vardagsrum och köket, totalt 70 kvadrat meter. jag har kontaktat ett företag och de rekommenderade varmt vinylgolv. Jag läste på nätet och en del säger att den är giftig. vad har ni för erfarenhet om detta? är det bra val?
tacksam för tips och råd.
mvh bokani
Vi håller på att lägg om golvet. Vi har redan parkettgolv. Det är en hall, vardagsrum och köket, totalt 70 kvadrat meter. jag har kontaktat ett företag och de rekommenderade varmt vinylgolv. Jag läste på nätet och en del säger att den är giftig. vad har ni för erfarenhet om detta? är det bra val?
tacksam för tips och råd.
mvh bokani
Jag har lagt vinylklick i hall, matrum och kök. Den informationen jag lyckades få fram då var att det var tåligt för fukt vilket förstås är lämpligt i kök och hall. Även slitstarkt ytskikt. Dessutom ska det vara fritt från giftiga mjukgörare men det är ju svårt att veta om det är helt sant. I vilket fall är jag väldigt nöjd med golvet som legat i c:a två år.
Tack så mycket för informationen.T Trrttsch skrev:Jag har lagt vinylklick i hall, matrum och kök. Den informationen jag lyckades få fram då var att det var tåligt för fukt vilket förstås är lämpligt i kök och hall. Även slitstarkt ytskikt. Dessutom ska det vara fritt från giftiga mjukgörare men det är ju svårt att veta om det är helt sant. I vilket fall är jag väldigt nöjd med golvet som legat i c:a två år.
Mvh bokani
Klicka här för att svara