1 294 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Är våtrumsmattan känslig för "lokal uppvärmning" vid golvbrunn?
Vi hade en vattenskada 2009 och fick ny våtrumsmatta inlagd i ett duschutrymme i ett hus från 1988, där man även bytte ut en golvbrunn enligt ny standard.
Nu har vi lagt märke till att våtrumsmattan fått en färgförändring just runt golvbrunnen; kring hålet där mattan blivit värmd och "anpassad" till golvbrunnen.
- Kan detta vara en följd av uppvärmningen av plasten i mattan, eller vad kan orsaken vara?
Missfärgningen går inte bort med något rengöringsmedel
- Finns det något man kan göra?
Nu har vi lagt märke till att våtrumsmattan fått en färgförändring just runt golvbrunnen; kring hålet där mattan blivit värmd och "anpassad" till golvbrunnen.
- Kan detta vara en följd av uppvärmningen av plasten i mattan, eller vad kan orsaken vara?
Missfärgningen går inte bort med något rengöringsmedel
- Finns det något man kan göra?
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer
tommyb: mer info!! har själv gjort ett badrum åt en kund där exakt samma problem uppstod!
vill du inte skriva här så PMa mig gärna, jag skulle gärna vilja veta vad det är för matta! Märke?
vad är det för golv? golvspån eller betong?
vill du inte skriva här så PMa mig gärna, jag skulle gärna vilja veta vad det är för matta! Märke?
vad är det för golv? golvspån eller betong?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden