Är ingen expert och svårt att se allt på bilderna. Men tycker det ser ut som det är fel monterat då brunsmanchetten sticker ut utanför klämringen, vilket kan leda till att vatten kan kappilärt går under och det blir fuktskador. Men det är ju inte ovanligt att det ser ut så här tyvärr.
Men lukt (avloppslukten) kan ju komma om det saknas vatten i brunnen eller om vattenlåset inte tätar korrekt.