Jag upprepar -det har i praktiken inte så stor betydelse. Klinkerväggen tar ingen skada av en droppe vatten då och då. Så blir det för stor strid mot klåparfirman, kan det vara läge att fundera på om det är värt det.

Att den är sertifierad eller ej, har ingen betydelse, för alla rörläggare skall kunna dra rör. Kan de inte det, är de inga rörläggare. Enkelt.
 
Redigerat:
P
M mklauser skrev:
Tack! :)
Inte än, men tyvärr så är fakturan skickad via Resurs-bank, så firman har redan fått sina pengar av dem. Jag har nog inget att komma med där.
Det går lika bra att bestrida en faktura som går via Resurs Bank..
Bestrid den fortast möjligt tills att allt är löst..
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jag upprepar -det har i praktiken inte så stor betydelse. Klinkerväggen tar ingen skada av en droppe vatten då och då. Så blir det för stor strid mot klåparfirman, kan det vara läge att fundera på om det är värt det.

Att den är sertifierad eller ej, har ingen betydelse, för alla rörläggare skall kunna dra rör. Kan de inte det, är de inga rörläggare. Enkelt.
Hade det inte varit för att kall- och varmvattenrören är ombytta så hade jag tenderat att hålla med dig. Men nu påverkar det valet av blandare och även att det blir synliga rör i duschen som går att undvika.
 
M mklauser skrev:
Hade det inte varit för att kall- och varmvattenrören är ombytta så hade jag tenderat att hålla med dig. Men nu påverkar det valet av blandare och även att det blir synliga rör i duschen som går att undvika.
Det hade jag glömt. Där skall du däremot stå på dig och insistera på att de rättar till. Det är inte första gången det sker den missen. Därför skrivs det många vv och kv på rörstumpar vid renovering och nybygge. Gör om. Gör rätt. Det här är inte förhandlingsbart.
 
Intet Intet skrev:
Det hade jag glömt. Där skall du däremot stå på dig och insistera på att de rättar till. Det är inte första gången det sker den missen. Därför skrivs det många vv och kv på rörstumpar vid renovering och nybygge. Gör om. Gör rätt. Det här är inte förhandlingsbart.
Håller med. Det blir inte bara problem nu utan också vid ett eventuellt byte av blandare i framtiden. Det är också en pinsam miss av en hantverkare att göra.
 
Rejäl skrev:
Det går lika bra att bestrida en faktura som går via Resurs Bank..
Bestrid den fortast möjligt tills att allt är löst..
De har skjutit på den i en månad nu. Det kommer att göras en anmälan till ARN om jag inte får ett svar i slutat av dagen.
 
UPPDATERING!
Nu har firman varit och löst allting åt mig. De som var och tittade hos mig var väldigt frågande över varför det hade gjort som det var gjort. Allting var i princip fel och behövde göras om!
Fakturan kunde skjutas upp ytterligare en månad, så nu kan jag betala den och känna mig nöjd.
Det känns skönt att det är gjort ordentligt och att jag kan komma vidare med projektet.
 
  • Bild på ett rum med en grå bänkskiva, diskho, och rörinstallationer. Delvis kaklat område där kaklet tagits bort runt en avloppsbrunn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongvägg med två utstickande kopparrör, troligen del av ett renoveringsprojekt i kök eller badrum, med diskbänk i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bonzo2000 och 4 till
  • Laddar…
Krilleman
M mklauser skrev:
Det känns skönt att det är gjort ordentligt och att jag kan komma vidare med projektet.
Ja alla är vi olika.

Men dold pressad skarv i vägg?!

Och fyra kopplingar på 50cm?!

Rörsystem i ett hörn med flera kopparrör och kopplingar synliga längs väggen, med fokus på dolda skarvar och installationer.
 
  • Ledsen
  • Gilla
SvanteC och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.