3 282 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Är produktionskalkylen rimlig? (Eksjöhus)
Hej
Vi ska bygga Eksjöhus Tremd Pulpet (150 kvm) med isolerat garage på totalentreprenad och har fått en produktionskalkyl där byggnadskostnaderna uppgår till 2,8 Mkr
Sen tillkommer givetvis tomt och avgifter samt byggherrekostnader, men jag är mer ute efter vad andra har för byggnadskostnader som byggt med Eksjöhus, helt trend pulpet
Även tips och råd angående Eksjöhus mottages mer än gärna
Vi ska bygga Eksjöhus Tremd Pulpet (150 kvm) med isolerat garage på totalentreprenad och har fått en produktionskalkyl där byggnadskostnaderna uppgår till 2,8 Mkr
Sen tillkommer givetvis tomt och avgifter samt byggherrekostnader, men jag är mer ute efter vad andra har för byggnadskostnader som byggt med Eksjöhus, helt trend pulpet
Även tips och råd angående Eksjöhus mottages mer än gärna
Hej, vi är i byggartagen och landar i de trakterna du nämner. Har gjort lite tillval men även plockat bort vissa saker så det är nog svårt att jämföra rakt av. Är hittills väldigt nöjda med Eksjöhus och säljare. Nu ska påbörja själva bygget och jag hoppas vi kommer vara lika nöjda med byggentrepenören. Det som hittills har varit svårt att uppskatta är kostnaderna för markarbetet( grund,vatten och avlopp)
Vad bra att höra, tack för svaret. Fick ni några rabatter eller gratis tillval? vore intressant och se vad folk har fått och vad man kan begära, säljaren sa vid första mötet att han bjöd på braskamin med installation men det kanske han säger till alla... vad valde ni att plocka bort samt betalde extra för?
Klicka här för att svara