16 019 läst ·
19 svar
16k läst
19 svar
Är mitt snörasskydd felmonterat?
Hej
Jag har exakt samma problem. Lösningen på detta är enligt bifogade bilder. Spårkanten på pannan slipas bort så att konsollerna kan ligga plant dikt an.
Jag har exakt samma problem. Lösningen på detta är enligt bifogade bilder. Spårkanten på pannan slipas bort så att konsollerna kan ligga plant dikt an.
Felet är att konsolerna är för lågt monterade, det ska vara två-tre mm luft mellan underliggande platta och konsolen.
Jag gissar att det är plattan under som går sönder, detta händer så fort det blir tyngd på plattan över som trycker mot plattan under och knäcker den.
Jag gissar att det är plattan under som går sönder, detta händer så fort det blir tyngd på plattan över som trycker mot plattan under och knäcker den.
Det är båda pannorna som gått sönder, dock merparten av de överliggande.. Det blir ju helt fel belastning på den övre pannan då mittersta anliggningsytan vilar på konsollen och resten hänger i luften istället för att vila på hela undre plattan. Alla pannor är nu hela efter vintern så det kändes som att det blev lyckat resultat iallafall.E Emil124 skrev:
Klicka här för att svara