64 245 läst ·
80 svar
64k läst
80 svar
Är Miele så himla bra?
Det har knappast något med energibesparing att göra. Det beror på diskmedlet. Moderna mijövänliga maskindiskmedel skall diska låååång tid och i låg temperatur.Bezt skrev:
Så att försöka få programmet att gå snabbare gör bara att man får smutsig disk.
Har meile diskm,tvättm och komb kyl/frys.
Diskmaskin piper när den är färdig, men bara en gång, den står ju inte och piper hela natten.
Kan bara säga att hitills så är jag nöjd.
Känslan av kvalitet är ju ganska markant jämför med andra märken.
Sen är de ju tyvärr lite dyra. Lite för dyra tyckte jag, men vi sprang på ett bra erbjudande vi inte kunde tacka nej till.
Och jag har inte ångrat mig en sekund att jag betalade lite mer än för andra märken. Speciellt kyl/frys är jag nöjd med.
Med lyse i glashyllorna ser maten sååå mycket godare ut.
Diskmaskin piper när den är färdig, men bara en gång, den står ju inte och piper hela natten.
Kan bara säga att hitills så är jag nöjd.
Känslan av kvalitet är ju ganska markant jämför med andra märken.
Sen är de ju tyvärr lite dyra. Lite för dyra tyckte jag, men vi sprang på ett bra erbjudande vi inte kunde tacka nej till.
Och jag har inte ångrat mig en sekund att jag betalade lite mer än för andra märken. Speciellt kyl/frys är jag nöjd med.
Med lyse i glashyllorna ser maten sååå mycket godare ut.
När vi köpte ny tvättmaskin och torktumlar för ett par år sedan blev vi av säljaren avrådda från just Miele "om ni tvättar ofta". Enligt den säljaren var det riktigt bra grejer om man använde maskinen "då och då", men vi med fyra barn blev bestämt avrådda eftersom maskinen inte tålde att köras om igen direkt efter avslutad tvätt. Om detta är sant eller inte vet jag ej eftersom vi valde ett annat märke.
Appropå den långa tiden, man kan luras att tro att det drar ström men så är inte fallet tror den drar max 100w eller så när den står och kärrar på.
Det fanns en diskmaskin på pricerunner som enligt uppgift hade VV intag, dyr var den inte heller men så tappade jag bort modellnamnet och ja hittade aldrig åt den igen eller så hade den utgått, men viss finns /(fanns)de
Det fanns en diskmaskin på pricerunner som enligt uppgift hade VV intag, dyr var den inte heller men så tappade jag bort modellnamnet och ja hittade aldrig åt den igen eller så hade den utgått, men viss finns /(fanns)de
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Köpte en billig Whirlpool (2990Consensus skrev:
Men vad ska jag göra med mina 9000:- som blev över?
Cylinda har inte gjort någon egen tvättmaskin ,torktumlare, diskmaskin sedan 1988 då fabriken i Jung såldes av ABB till Asko, men Elektroskandia är generalagent för Sverige och äger varumärket Cylinda. Fabriken har tillverkat maskiner sedan 1950 först som Junga tvättmaskiner sedan Asea Skandia, Cylinda och nu även Asko men det är bara namnet som skiljer modellerna idag.
SkumtAsson skrev:När vi köpte ny tvättmaskin och torktumlar för ett par år sedan blev vi av säljaren avrådda från just Miele "om ni tvättar ofta". Enligt den säljaren var det riktigt bra grejer om man använde maskinen "då och då", men vi med fyra barn blev bestämt avrådda eftersom maskinen inte tålde att köras om igen direkt efter avslutad tvätt. Om detta är sant eller inte vet jag ej eftersom vi valde ett annat märke.
Vår Miele,är 15 år och går som en klocka. Vi har två barn 7 och 9 och jag kan lova att maskinen får gå ibland ett par tre tvättar på direkten utan problem.
Skillnaden är att ni har en maskin från den tiden då det var populärt att göra kvalitetsmaskiner. Nu för tiden är målet att bygga en maskin som håller i 37 månader och inte går att reparera sedan ;=)coss skrev:
Jag har en Miele som jag köpte 2007. Superbra maskin. Aldrig några problem. Tidigare har jag haft:
Lg Direct Drive (halvbra maskin. Lagret pajade och proppen smällde)
Selectro (Skitmaskin. Elektroniken pajade)
Husquarna Presto (Brann efter drygt 2 års användning)
Indesit 093 (Köpte begangnad Funkade bra men centrifugerade dåligt)
Electrolux Wh 53 (Min första maskin. Fick av familjen. Den var 20 år när den gick sönder.)
Lg Direct Drive (halvbra maskin. Lagret pajade och proppen smällde)
Selectro (Skitmaskin. Elektroniken pajade)
Husquarna Presto (Brann efter drygt 2 års användning)
Indesit 093 (Köpte begangnad Funkade bra men centrifugerade dåligt)
Electrolux Wh 53 (Min första maskin. Fick av familjen. Den var 20 år när den gick sönder.)
Vi har Miele tvättmaskin och diskmaskin. De är fantastiskt bra, vi diskar oftast bara på finprogrammet, och bara ibland när vi har riktigt fettdrypande saker diskar vi på varmare. Enstaka kastruller kan ha märken kvar på svala programmet men vi diskar inte heller varje dag så smutsen har grott in.
Tvättmaskinen är också toppen. Vi var så utleda på tvättstugans cylindamaskiner (nästan nya när vi flyttade in) som ALDRIG tvättade rent, så jag ville ha kvalitet! Och grannarna fick köra iväg sin Siemens diskmaskin på reparation efter ett par år, så eftersom vi inte har bil ville jag ha bra kvalitet även där också.
Tvättmaskinen är också toppen. Vi var så utleda på tvättstugans cylindamaskiner (nästan nya när vi flyttade in) som ALDRIG tvättade rent, så jag ville ha kvalitet! Och grannarna fick köra iväg sin Siemens diskmaskin på reparation efter ett par år, så eftersom vi inte har bil ville jag ha bra kvalitet även där också.