337 962 läst ·
5 241 svar
338k läst
5,2k svar
Är klimathotet något att bry sig om?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nu står det "Klimatförnekare" och sådant finns inte.Pernas skrev:
Möjligen borde det heta "klimathotsförnekare"
Men om du menar "klimatskepticism" så varför skriver du inte det då?
Dock är det ett också ett mycket missvisande ord. Finns inga som är skeptiska till klimatet.
Dock är jag och många fler skeptiska till något så kallat klimathot orsakat av människan.
Skeptisk är ofta samma som tveksam.
Däremot är det en hel del som är fullt övertygade om att mänskan är boven i dramat.
Har du aldrig varit minsta tveksam till så kallad "fakta" producerad av "forskare" som lever på anslag och får berömmelse för domedagsberättelser?
Klimatet finns och den största påverkan på klimatet är solen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 705 inlägg
Vad är då en klimatalarmist? Någon som varnar för att vi har klimat? 
Ok jag ska vara snäll och använda klimatskeptiker i fortsättningen.optimum skrev:
Nu står det "Klimatförnekare" och sådant finns inte.
Möjligen borde det heta "klimathotsförnekare"
Men om du menar "klimatskepticism" så varför skriver du inte det då?
Dock är det ett också ett mycket missvisande ord. Finns inga som är skeptiska till klimatet.
Dock är jag och många fler skeptiska till något så kallat klimathot orsakat av människan.
Skeptisk är ofta samma som tveksam.
Däremot är det en hel del som är fullt övertygade om att mänskan är boven i dramat.
Har du aldrig varit minsta tveksam till så kallad "fakta" producerad av "forskare" som lever på anslag och får berömmelse för domedagsberättelser?
Klimatet finns och den största påverkan på klimatet är solen.
Jag tror inte forskarena hittar på för att få berömmelse om det är det du menar, det är nog ingen trevlig roll att vara en ledande forskare och bli utsatt för hot och smutskastning vilket många vittnar om, dom är rädd att många yngre inte ska våga bli climatforskare på grund av alla trakasserier.
Angående solen så har den bidragit med max 0.1 grad sedan 1870 men på senare årtionden svalnat.
https://skepticalscience.com/solar-activity-sunspots-global-warming.htm
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 705 inlägg
Jag är nöjd.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 247 inlägg
Det räcker ju med att man 'vill' att vi har en högteknologisk och lönsam exportindustri.mathiash77 skrev:
Så jag vill att vi löser det. Eller hur är det du brukar argumentera för miljöskatter?
Håller med om att man bör använda korrekta termer, men när det är Optimum som opponerar sig mot användningen av "klimatförnekare" blir det lite löjligt. Det är inte direkt som om han själv undviker rent felaktiga invektiv i sina inlägg.Nötegårdsgubben skrev:
Man jag hoppar gärna på tåget om det hjälper till. Klimathotsförnekare it is!
Ett högst intelligent svar som verkligen lyfter tråden framåt.A andersda skrev:
Innovation och utveckling går det att få fram med hjälp av olika verktyg. Det händer dagligen i de flesta Svenska företag.
https://www.innovationsradet.se/vad-vi-gor/vad-ar-innovation/
Svårigheten ligger i att få innovationerna att lyfta så man får fram unika eller revolutionerande idéer.
https://www.svd.se/svensk-teknik-ska-minska-smog-i-fororenade-kina/av/sandra-johansson
Jag har inga bra idéer för hur detta ska lyckas, men Sverige har gjort det tidigare och vi fortsätter göra det...
Renoverare
· Stockholm
· 20 291 inlägg