Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Indien är på samma bana och USA tror inte på detta. Ryssland struntat helt i allt.

Så vi är nu på väg mot en 3 graders uppvärmning som i sig både är närmast ohållbar nu mem som sannolikt leder till EM fortsatt uppvärmning mot 9 c . Det har hänt i historien under. Eocen. Havsvatten nivån var då + 100 m .

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Det betyderINGENTING ur klimat perspektiv . Tyvärr ...

N noone70 skrev:
Some shit you just can’t make up!

16 svenska klimataktivister inklusive filmare, på kurs att dokumentera de krympande isarna pga klimatet, har fått evakueras från skeppet MS Malmö i Svalbard. Helikopter från Nord Norge hämtade dem.

Varför?

Skeppet fastnade i de stora ismassorna.

[länk]
Och skillnaden mellan Globalt och Lokalt är inget att bry sig om anser du ? Har du läst de senaste 30 inläggen ?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R
Till er som raljerar över ett fastfruset skepp och ser det som ett motbevis för den globala uppvärmningen så drämmer jag till med denna. Är ni överbevisade nu?

https://www.expressen.se/nyheter/kl...t-en-ny-hogsta-punkt/?referrer=rotator-item-8

För det kan väl inte vara så att det i just detta fallet handlar om en enskild händelse? Här handlar det ju dessutom om en lång tid av avsmältning till skillnad mot ert fastfrusna skepp.

• Älska
  • Gilla
Pernas och 1 till
  • Laddar…
Ordentliga elbilar förutom tesla har funnits länge. Att du gillar Cayman bekräftar bara den dåliga smaken

A atomlab skrev:
Ordentliga elbilar förutom tesla har funnits länge. Att du gillar Cayman bekräftar bara den dåliga smaken
En Porsche 911 med mittmonterad motor, what's not to like?

• Gilla
Andreas_jti och 1 till
  • Laddar…
J
R RoAd skrev:
Till er som raljerar över ett fastfruset skepp och ser det som ett motbevis för den globala uppvärmningen så drämmer jag till med denna. Är ni överbevisade nu?

[länk]

För det kan väl inte vara så att det i just detta fallet handlar om en enskild händelse? Här handlar det ju dessutom om en lång tid av avsmältning till skillnad mot ert fastfrusna skepp.
Det är väl ingen som tagit det för bevis för någonting om du läser ordentligt. Det är snarare raljerande om ödets ironi. Som sådant är det läsvärt.

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Och skillnaden mellan Globalt och Lokalt är inget att bry sig om anser du ? Har du läst de senaste 30 inläggen ?
Du ser inte det komiska i att de ska ut och dokumentera hur isen smälter och är på väg att försvinna, sen visar det sig att isen är så tjock och kraftig att de kör fast?

R
J Jocke Best skrev:
Det är väl ingen som tagit det för bevis för någonting om du läser ordentligt. Det är snarare raljerande om ödets ironi. Som sådant är det läsvärt.
Jag tolkade det i.a.f. som om det var underförstått. Om det inte var det och inlägget postades med förståelse för att det inte hade något alls med klimatförändringen att göra så ser jag inte någon ironi alls.

Det bästa kanske är att undvika "humorinlägg" i denna tråden helt och hållet.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R RoAd skrev:
jag [ser] inte någon ironi alls.
Oväntat.

• Haha
tompas11 och 2 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Du ser inte det komiska i att de ska ut och dokumentera hur isen smälter och är på väg att försvinna, sen visar det sig att isen är så tjock och kraftig att de kör fast?
Jo, jag kan se det komiska i det, men jag trodde att tråden handlade om klimathotet i sig är något att bry sig om. Att då försöka ändra focus från det globala till det lokala med hjälp av komik, är ju en känd taktik, men inte något jag föredrar i en seriös diskussion.

Redigerat:
  • Gilla
Pernas och 2 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Det bästa kanske är att undvika "humorinlägg" i denna tråden helt och hållet.
Håller ej med!

Sen så visar det att klimathotsrörelsen i många fall inte har den blekaste aning om vad de sysslar med!

• Gilla
intrestin och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.