25 020 läst ·
34 svar
25k läst
34 svar
Är Julas "Zibro" pumpar något att ha?
Jag tror att det drar rätt lite el att hålla tempen på 17°C ner till en utomhustemp på 2-4 °.jtl skrev:
Och sen går du ner till frostfritt när utomhustempen sjunker lägre.
Då har du alltid några grader varmare i garaget än utomhus och det håller ner luftfuktigheten rimligt.
Om det nu är mest för luftfuktighetens skull som du tvekar att köra på frostfritt.
Jag köpte en luft/luft vp på Jula 2010 och har jag installerade den själv i garaget. Den är av märke Coolix. Jag vet inte om det är samma pump som Zibro. Den fungerar perfekt fortfarande. Med tanke på jag betalade 5000 kr har den säkert redan betalat sig.
Klicka här för att svara