Jämtkraft erbjuder ett timprisavtal med ett takpris på 80 öre, någon som vet?
 
Det tycks bara erbjudas i SE2 och har ett högre påslag än vanliga timprisavtal.
 
D Daniel 109 skrev:
...har ett högre påslag än vanliga timprisavtal.
Konstigt vore väl annat då man kan förmoda att det är påslaget som är "försäkringspremien" man betalar för att erhålla ett takpris.
 
  • Gilla
Nick Nyfiken
  • Laddar…
E elmont skrev:
Jämtkraft erbjuder ett timprisavtal med ett takpris på 80 öre, någon som vet?
Jag ser ingen riktig baksida med detta, 8 öre i påslag på spotpriset kan jag leva med utifrån att det finns ett tak. Vet inte om andra leverantörer erbjuder motsvarande?
 
Baksidan är det högre påslaget. Det man det som en rimlig premie är det bara att hoppa på.
 
D Daniel 109 skrev:
Det tycks bara erbjudas i SE2 och har ett högre påslag än vanliga timprisavtal.
Xtra,11öre/kwh om jag fattat rätt
 
8 eller 11 öre beroende på om man bor i ägarkommunerna eller utanför, det är alltid 3 öre billigare inom ägarkommunerna.
Jag hoppade på för ca ett halv år sedan och tycker att det är OK och lättsamt.
 
E elmont skrev:
8 eller 11 öre beroende på om man bor i ägarkommunerna eller utanför, det är alltid 3 öre billigare inom ägarkommunerna.
Jag hoppade på för ca ett halv år sedan och tycker att det är OK och lättsamt.
Är det samma elnätskostnad som jämtpriset?
I elpriset är skatter och moms ofta högre än själva elen. Jag uppfattar det som att man bör ha eluppvärmt för att det ska bli en besparing värt namnet.
De som har fjärrvärme har kanske bara en årsförbrukning på 6-8 kkwh.
 
Nätkostnaden är den samma det är bara kostnaden för strömmen som berörs. Och naturligtvis blir det liten skillnad om förbrukningen är liten. Där det kan göra skillnad är där man har elvärme av någon typ tex värmepump, direktel.
 
  • Gilla
Hanagr
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.