4 256 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Är Jämtkrafts "Timpris med tak" ett bra avtal?
Det tycks bara erbjudas i SE2 och har ett högre påslag än vanliga timprisavtal.
Baksidan är det högre påslaget. Det man det som en rimlig premie är det bara att hoppa på.
Är det samma elnätskostnad som jämtpriset?E elmont skrev:
I elpriset är skatter och moms ofta högre än själva elen. Jag uppfattar det som att man bör ha eluppvärmt för att det ska bli en besparing värt namnet.
De som har fjärrvärme har kanske bara en årsförbrukning på 6-8 kkwh.
Nätkostnaden är den samma det är bara kostnaden för strömmen som berörs. Och naturligtvis blir det liten skillnad om förbrukningen är liten. Där det kan göra skillnad är där man har elvärme av någon typ tex värmepump, direktel.
Klicka här för att svara