P
Ordföranden i bostadsrättsföreningen godkände skrivtligt att vi får utföra ett VVS arbete.
Efter 2 dagar ledamoten ringer till VVS företaget och hotade rörmokaren att komma till oss och slutföra arbetet. Förarbetet är klart men inte slutfört.
Försökte kontakta ordföranden så vi kommer till en lösning. Det hände inget.
Anlitade advokaten att vi skulle kunna få till möte - men inte fick gehör.
För att gå vidare i ärenden blev jag rekommend att göra en polisanmälan.
Polisen tyckte att det var allvarligt men inte en polisiära ärende.
Vi har en styrelse som drar inte jämt ( tydligen)
Ordföranden godkände inkoppling av radiatorn.
Ledamoten och boende medlem i föreningen kapade av röret som går till vår radiator . Denna sträcker sig från våningen under oss upp till vår radiator. Sedan vi köpte lägenheten
( helt nytt ) fanns förberett till en radiator men inte inkopplad.
Det finns 2 st sådana.
Vad ska man göra nu.
Betyder inte ordföranden godkännande.

P
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Har du inte redan en tråd om detta ärende?

[länk]
Det stämmer.
Vi har tagit bort den fel fönsterpartiet och ersatt med en skjutparti inglasnning med 1.0 U-värde.
Någon bygglov behövdes inte enligt bygglagen ( 2010:900 ) 9. kapitel , 22 paragraf.
Tyvärr fick många konstiga svar men ingen hjälp.
Även advokaten tycker att jag måste göra en anmälan till tingsrätten.
Glöm inte att jag har bevis på att ledamoten hotade och hotar hantverkare. Förföljer oss och ringer till företag som vi har anlitat, vill veta vad vi beställde och annat.

Det handlade ju inte om att ni ville ansluta en radiator på förberedd plats, utan att ni ville koppla in golvvärme på terassen på radiatorsystemet.

P
D Daniel 109 skrev:
Det handlade ju inte om att ni ville ansluta en radiator på förberedd plats, utan att ni ville koppla in golvvärme på terassen på radiatorsystemet.
Du säger inget om att olovligen avleder värmeenergi ur ett rörledningssystem. Att vara tvungen att tränga sig in i lägenheten hos bostadsrättsägarna I våning 6 där röret kapades.
Allt detta är Okej ?
Anslutningen till röret ingår I kontraktet med Brf att det finns en fullständig infrastruktur även med avseende på varmvatten till radiatorer. Den tillhör lägenhetens beskaffenhet vid tidpunkten när den ska brukas för sitt ändamål ( kopplas till radiatorer.

De avleder ingen värmeenergi vad jag uppfattat, de hindrar dig från att göra det.
Att de besöker grannens lägenhet är väl inte ditt problem, jag har för mig att din hantverkare också gjorde det.

Det du vill göra är ju något annat än vad anslutningen var tänkt till.

P
D Daniel 109 skrev:
De avleder ingen värmeenergi vad jag uppfattat, de hindrar dig från att göra det.
Att de besöker grannens lägenhet är väl inte ditt problem, jag har för mig att din hantverkare också gjorde det.

Det du vill göra är ju något annat än vad anslutningen var tänkt till.
Nu vet jag vem Daniel är - det var det jag vill veta ?
Nu kan jag avsluta denna tråd. :crysmile::rofl:

WRP skrev:
Du säger inget om att olovligen avleder värmeenergi ur ett rörledningssystem. Att vara tvungen att tränga sig in i lägenheten hos bostadsrättsägarna I våning 6 där röret kapades.
Allt detta är Okej ?
Anslutningen till röret ingår I kontraktet med Brf att det finns en fullständig infrastruktur även med avseende på varmvatten till radiatorer. Den tillhör lägenhetens beskaffenhet vid tidpunkten när den ska brukas för sitt ändamål ( kopplas till radiatorer.
Som jag förstått efter att ha tittat i den andra tråden så vill du även använda föreningens värmesystem för att värma terrassen. Det verkar vara en ganska rörig situation, men att värma en inglasad terass lär förbruka en hel del.

https://www.byggahus.se/forum/threads/foerbrukning-pa-vattenelement.459248/#post-4797233

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.