5 238 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Är inte detta pris väldigt högt?
Vi håller på att bygga ett hus (Götenehus, Skogås) och håller nu som bäst på att leta efter en målare som gör både insidan (både målning och tapetsering) och utsidan. Vi har fått en preliminär offert på 200000,-. Iofs ska vi anv Demidekk-färg utomhus, men är det inte ändå väldigt dyrt?? Eller vad säger ni som har anlitat målare? Vi ska begära in offerter från fler målare, men det kanske helt enkelt är så att vi underskattat kostnaden för målningen?
//Marie
//Marie
Tycker att det låter väldigt dyrt måste jag säga...
Huset är ju inte så jättestort heller.. Jag jobbar med att sälja färg (dock inte demidekk) och tycker själva materialkostnaden borde ligga på max 35.000-45.000:-. Så jag skulle nog tycka runt 100.000:- borde vara ett rimligt pris. men jag kan vara helt ute och cykla....
Huset är ju inte så jättestort heller.. Jag jobbar med att sälja färg (dock inte demidekk) och tycker själva materialkostnaden borde ligga på max 35.000-45.000:-. Så jag skulle nog tycka runt 100.000:- borde vara ett rimligt pris. men jag kan vara helt ute och cykla....
Jag säljer inte heller Jotun men tycker att det är ett VÄLDIGT tilltaget pris.
Skulle tippa på att det går åt ca 10-15000;- i utefärgen dvs ca 10 st 9 lit utefärg.
Tapeter kan kosta från 136:- (Borosan, Decorama) upptill 600-700:- / rullen beroende vad som tycket faller för. En burk takfärg kostar ca 600:- 9 lit. och räcker till 50 m2 1 gång.
Så skulle tycka att ca 100 000:- är ett ganska rimligt pris. Men det är klart jag vet inte hur sturt huset är och vilken fasadklädsel det är så det kan nog variera. Men för Guds skull ta in flera offerter.
Anders
Skulle tippa på att det går åt ca 10-15000;- i utefärgen dvs ca 10 st 9 lit utefärg.
Tapeter kan kosta från 136:- (Borosan, Decorama) upptill 600-700:- / rullen beroende vad som tycket faller för. En burk takfärg kostar ca 600:- 9 lit. och räcker till 50 m2 1 gång.
Så skulle tycka att ca 100 000:- är ett ganska rimligt pris. Men det är klart jag vet inte hur sturt huset är och vilken fasadklädsel det är så det kan nog variera. Men för Guds skull ta in flera offerter.
Anders
Tack för era svar! Jag ska börja ringa runt till målare idag, hoppas inte alla är på semster 
Klicka här för att svara