MathiasS MathiasS skrev:
precis, förbjud tatueringar, detta är ju helt sjukt!
Kan man inte förbjuda rån istället? Det skulle ju även fungera mot otatuerade rånare.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
Kan man inte förbjuda rån istället? Det skulle ju även fungera mot otatuerade rånare.
Verkar lite väl extremt tycker du inte det? Man måste ju ändå få röra sig fritt och göra lite som man vill. Hur skulle livet annars se ut.
 
Såg rånaren inne på Tre toppar en gång. Jävlar vad många rån han gjort.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har börjat få gäng som driver runt (säkert tatuerade) och rånar ungdomar och barn här i Vasastan. (en 9 åring som blev rånad på sin elsparkcykel tex) Man kan tycka att när saker börja hända i övre medelklassens näste att debatten borde sätta fart, men icke.
Har ju pågått länge i villaområdena där det är dyrare att bo än i ett betonghål precis innanför stadsgränsen där vanlig medelklass lever... :rofl:
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har börjat få gäng som driver runt (säkert tatuerade) och rånar ungdomar och barn här i Vasastan. (en 9 åring som blev rånad på sin elsparkcykel tex) Man kan tycka att när saker börja hända i övre medelklassens näste att debatten borde sätta fart, men icke.
Det enklaste vore såklart om polisen bara kunde spärra in alla tatuerade människor i förebyggande syfte. Alla vet ju ändå att det bara är en tidsfråga innan de förtjänar sitt straff.

Vi får ju en ny regering nu, så det kanske kan bli verklighet de kommande åren.
 
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Det enklaste vore såklart om polisen bara kunde spärra in alla tatuerade människor i förebyggande syfte. Alla vet ju ändå att det bara är en tidsfråga innan de förtjänar sitt straff.

Vi får ju en ny regering nu, så det kanske kan bli verklighet de kommande åren.
Japp det är ju 1:1 förhållande, det vet alla.
 
  • Haha
Bonzo2000
  • Laddar…
Det vet alla att hårdrock, tatueringar och våld på tv är orsaken till all kriminalitet.
 
  • Gilla
Bonzo2000
  • Laddar…
richardtenggren
Skulle vara intressant med en undersökning gällande tatueringar och vilket parti man röstat på.
En fördom jag har är att många som röstar på tex SD har tatueringar, medan jag tror att förekomsten bland KDs väljare är låg.

Om det visade sig stämma skulle ju regeringen bli kortvarig då det skulle drabba en stor del av väljarkåren inför nästa val ;)

(Jag har varken tatueringar eller tror på gud)
 
  • Älska
Uffe A
  • Laddar…
Nja, SD-väljares tatueringar syns. Kd-väljares tatueringar sitter på hemliga ställen. Centerväljare har sina i den breda mitten.
 
  • Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Nja, SD-väljares tatueringar syns. Kd-väljares tatueringar sitter på hemliga ställen. Centerväljare har sina i den breda mitten.
Frågan är vilken kategori som är värst. Personligen tycker jag att religiösa människor är obehagligare än kriminella.
(SD-människor undviker jag helst helt och hållet, oavsett religiöst engagemang eller kriminellt register.)
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Min erfarenhet är att det är mycket folk långt till vänster som har tatueringar :crysmile:
 
A ajn82 skrev:
Min erfarenhet är att det är mycket folk långt till vänster som har tatueringar :crysmile:
Jo, men är det inte mest "Herr Gårman"-tatueringar och liknande bland alla vänsterhipsters och mer "ylande-varg-i-månskenet"-tatueringar på högerkanten?
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Nu är de västermänniskor jag tänker på inte hipsters direkt, men ville egentligen bara påpeka hur fel generaliseringarna i tråden runt detta var.

Oavsett vilken politisk falang man hatar så är detta inte tråden för att få utlopp för det, då korrelationen verkar minst sagt låg
 
A ajn82 skrev:
Nu är de västermänniskor jag tänker på inte hipsters direkt, men ville egentligen bara påpeka hur fel generaliseringarna i tråden runt detta var.

Oavsett vilken politisk falang man hatar så är detta inte tråden för att få utlopp för det, då korrelationen verkar minst sagt låg
Jag hade nog missuppfattat hur allvarligt man skulle ta det som skrivs i den här tråden, men nu vet jag vilka ramar jag ska hålla mig inom.


Edit:
Vilka falanger är det jag uttryckt hat emot egentligen?
 
Det är mer en klassfråga än politisk färg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.