Hej allihopa!
Jag har just renoverat köket och byggarna satte upp marmorplattorna så tätt de kunde och jag ser att det inte är satt någon fog mellan plattorna och undrar om detta är rätt gjort? Hoppas någon här vet!
Jag har just renoverat köket och byggarna satte upp marmorplattorna så tätt de kunde och jag ser att det inte är satt någon fog mellan plattorna och undrar om detta är rätt gjort? Hoppas någon här vet!
Är det inte ni själva som valt plattor? I.s.f. måste ni väl veta vad ni valt?
Är personligen ingen expert så kan inte se huruvida plattorna är gjorda för att sättas dikt an med minimal fog, men det ser ju onekligen ut som att det är tänkt så.
Är personligen ingen expert så kan inte se huruvida plattorna är gjorda för att sättas dikt an med minimal fog, men det ser ju onekligen ut som att det är tänkt så.
Jo plattorna är beställda för att ligga dikt an men man ser ju på vissa ställen att det finns lite utrymme mellan så jag undrar mest om man behöver adressera det eller om det är ok att lämna så. Jag säger beställt för jag beställde även vitt tak men det levererades fel träfärgat vilket var lite irriterande.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Du svarar ju själv på din fråga...L Laplace skrev:
Du har beställt att de ska ligga dikt an utan fogar... men där finns alltid toleranser då plattorna inte är till 100% lika stora och då kan det bli någon liten glipa någonstans.
Detta är ingen fara då det inte är några mängder vatten som tar sig mellan där ändå till bakomvarande material.
Kakelsätter man med fog så är inte fogar heller vattentäta ju.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är detta verkligen carrara marmor?
Kök -
Kan detta verkligen vara en ventilationskanal?
Ventilation -
Offert nytt tak - 3 750kr/kvm - Kan detta verkligen vara rimligt??
Tak & Vind -
Är detta verkligen korrekt drevning och plåtarbete vid fönstermontage?
Fönster & Dörrar -
Är detta verkligen okej?
Trädgård allmänt