Rörisen har monterat golvbrunnen. Jafo med förhöjningsring.
I monteringsanvisningen står det att golvbrunnen inte får deformeras.
Jag tycker den är ”deformerad”. Men det kanske är en bedömningsfråga.
behöver hjälp
I monteringsanvisningen står det att golvbrunnen inte får deformeras.
Jag tycker den är ”deformerad”. Men det kanske är en bedömningsfråga.
behöver hjälp
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Deformation finns men om det avvikande utförandet har betydelse för funktionen vill jag ha osagt, tror inte det men skall bli intressant och höra mer kunnigt folk på forat.
Knack för att dra i skruvarna?D Derbyboy skrev:
Har för mig att tillverkarna kräver att man använder nån form av momentbits för att inte dra för hårt.
Annars är det väll bäst att dra för hand. Stressad?
@Paul-Staffanstorp kan du göra en bedömning?
Är tyvärr inte proffs men ganska noggrann hobbybyggare (har iofs jobbat på rörläggeri, men det var 40 år sedan...). Har byggt ett par badrum + några ytterligare några utrymmen med golvbrunn.
Hade INTE godkänt den installationen! För hårt åtdragningsmoment.
Gör om och gör rätt!
Hade INTE godkänt den installationen! För hårt åtdragningsmoment.
Gör om och gör rätt!
Klicka här för att svara



