Hej!
Jag håller på att byter innertak i ett äldre hus, byggt runt 1900. Renoverats ggr flera under årens lopp. Då hittar jag denna gråaktiga isolering, försökt googla och tycker det påminner om träulllit. Men känner mig osäker, någon som vet?

Vänligen
Erik

• Gråaktig isolering synlig i skadat innertak i äldre hus, troligen träullit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gråaktig isolering synlig i ett gammalt tak från ett hus byggt runt 1900, med texturer och fuktskador på väggen.
    Skapa konto
Det är det.

• Gilla
Eriklof
  • Laddar…
Träullit är skit, går inte att fästa något i det. Sen inte ovanligt att det lades först och gjöts ovanpå, om det betong ovanför, så att försöka få bort allt, är nog att glömma. Hur tjock är den, går att fästa en regel i betongen ovanför med långa skruv, som nya taket fästes i.

• Gilla
Eriklof
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Träullit är skit, går inte att fästa något i det. Sen inte ovanligt att det lades först och gjöts ovanpå, om det betong ovanför, så att försöka få bort allt, är nog att glömma. Hur tjock är den, går att fästa en regel i betongen ovanför med långa skruv, som nya taket fästes i.
Fanns en gammal ram till vävtaket som jag fäste upp reglarna i (träullit bakom isoleringen som syns i bild).
Tack för råd!

• Reglar och isolering installerade i taket på ett renoveringsprojekt. Stege och verktyg syns i ett rum med trägolv och fönster.
    Skapa konto
Ser bra ut, samt utrymme för el mellan reglarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.