10 771 läst ·
36 svar
11k läst
36 svar
Är detta ok för en bänkskiva?
Exakt så hade jag också kännt.Viktor.J skrev:
Att natursten har variationer är naturligt, men det ska ju vara en blank slät yta, annars kanske dom kan slipa om skivan ?
Var ett tag sedan jag letade stenskivor, men här kan du i Malmö trakten göra det https://citymarmor.se/Farstatjej90 skrev:
Jag är övertygad om att motsvarande finns i övriga storstadsregioner, men det låter jag dig googla själv
Det finns inget på hemsidan som säger att det inte fungerar som jag tror att man tittar på exempel och måttbeställer.A ajn82 skrev:
Har du varit där?🤔
Jag tror det går på den där stenfirman i arninge industriområde i täby också, om dom finna kvar, rätt många år sen jag var där nu.
Det är nog inte så det fungerar normalt, men jag är övertygad om att dom gör det om man vill.
Det är nog inte så det fungerar normalt, men jag är övertygad om att dom gör det om man vill.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Spontant så tycker jag att man ska kunna lita på de prover leverantören visar upp.
Det hade inte varit svårt för dem att ha en broschyr med vilka "naturliga variationer" som exempelvis denna avvikande fläck mitt på bänkskivan.
Det hade inte varit svårt för dem att ha en broschyr med vilka "naturliga variationer" som exempelvis denna avvikande fläck mitt på bänkskivan.
Bra synpunkt. Det lär inte finnas nåt sånt här på provet. Det kan man ha som argument.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Fast ”naturliga variationer” kan säkert se rätt olika ut och det vissa tolkar positivt ser andra som en defekt. Det framgår rätt tydligt bara i denna tråd.13th Marine skrev:
Det e natursten förböveln, självklart kommer det finnas avvikelser, det vet man ju när man beställer skivan. Vill man säkra resultatet något så får man välja stenhuggare som låter en titta på skivan innan de bearbetar den, men det är inte standard.
Att lista alla avvikelser är sannolikt ett omfattande jobb och risken finns fortfarande att det uppstår något naturligt men som inte finns med i möjliga förändringar i bilagan. Enklaste är väl bara att inse att det är en naturlig variation precis som med så mycket annat naturligt, inkl dig själv.
Vill man ha ytor som är homogena väljer man inte natur utan konstgjort, t.ex. komposit.
Det är såklart tråkigt att komma på en sådan här sak i efterhand med tanke på hur dyra skivorna kan vara men man får stå sitt kast, det är ju din uppgift att sätta dig in i vad det är du köper. Det är ganska underförstått att skivan inte kommer att se ut exakt som exemplet.
Att lista alla avvikelser är sannolikt ett omfattande jobb och risken finns fortfarande att det uppstår något naturligt men som inte finns med i möjliga förändringar i bilagan. Enklaste är väl bara att inse att det är en naturlig variation precis som med så mycket annat naturligt, inkl dig själv.
Vill man ha ytor som är homogena väljer man inte natur utan konstgjort, t.ex. komposit.
Det är såklart tråkigt att komma på en sådan här sak i efterhand med tanke på hur dyra skivorna kan vara men man får stå sitt kast, det är ju din uppgift att sätta dig in i vad det är du köper. Det är ganska underförstått att skivan inte kommer att se ut exakt som exemplet.
Lite så kan det säkert vara men när jag köper sten får jag alltid först kika på denFarstatjej90 skrev: