Under plastmatta ser det ut så här, verkar vara spacklat och sedan kommit fukt igenom. Oisolerad betongplatta på mark, ingen källare. Är det normal fuktvandring som skett, eller är det för mycket?

• Mögelskador på en vit vägg i olika nyanser av svart och grått.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En till bild.

• Mögel och fuktskador på en vägg med svart och grönt mögel som sprider sig på den vita ytan.
    Skapa konto
Och så här ser plastmattan ut på baksidan.

• Baksidan av en plastmatta med smuts och fläckar.
    Skapa konto
Felet är att det ligger en tät plastmatta på en oisolerad betongplatta, då blir det så där. Vad är det för utrymme, boningshus eller annat?

Är det svarta mögel menar du eller far du bara efter fuktrosorna så att säga?

S Stefan1972 skrev:
Är det svarta mögel menar du eller far du bara efter fuktrosorna så att säga?

Nej, det var själva fukten jag tänkte på.

Nej de är nog inget att bry sig i. Behöver ju inte ha kommit från plattan heller? Om nån spillt och det letat sig ner under mattan menar jag. Skulle det vara fukt underifrån och tätt uppåt så tror jag nästan det hade möglat.

Centano Centano skrev:
Felet är att det ligger en tät plastmatta på en oisolerad betongplatta, då blir det så där. Vad är det för utrymme, boningshus eller annat?

Ja, jag har tänkt ta bort plastmattan och lägga på platonmatta. Sen trägolv eller parkett, kanske?

Det är ett boningshus.

Tänkte på om det här var ovanligt mycket fukt eller normalt under omständigheterna och något som löser sig av sig självt med platonmatta och annat golv? Här är lite större del av golvet.

• Delvis borttagen plastmatta på golv med mögel och fuktfläckar som syns på betongunderlaget.
    Skapa konto
S Stefan1972 skrev:
Nej de är nog inget att bry sig i. Behöver ju inte ha kommit från plattan heller? Om nån spillt och det letat sig ner under mattan menar jag. Skulle det vara fukt underifrån och tätt uppåt så tror jag nästan det hade möglat.
Spacklet är alldeles mjukt och känns fuktigt på en del ställen. Rummet har inte använts på länge, borde det inte ha torkat om det berodde på spill?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.