M Jenna Tengvall skrev:
kunde du plocka ner dina från väggen? 2 utav mina sitter fast i väggen, kunde du komma åt mellan hålen och rengöra dem ändå fastän de satt fast (om de satt fast som här)
Jag har en annan modell, men liknande. Jag bryr mig inte så mycket om smutsen i mina, däremot vill jag har fräscha filter så det kommer ordentligt med luft.

• Gilla
Moa lind
  • Laddar…
G Gunnar Johansson69 skrev:
Jag har sju stycken likadana ventiler och rengör samt byter filter en gång per år. Mina är skruvade i väggen, så jag lossar skruvarna och sedan vrider jag försiktigt ut inre delen av ventilen. Då är det enkelt att komma åt.

Jag har sett att man ibland sätter silikon eller lim i skarvarna, och då går de inte att montera isär. Då kan man ta loss gallret utifrån (fyra skruvar eller spik) så är det bara att trycka in handen och torka rent.

Filter kostar bara några tior styck :)

[länk]
Filtren du länkade till är för pollen, det är vassare filter än de ”vanliga” som är för insekter och damm

M
G Gunnar Johansson69 skrev:
Jag har sju stycken likadana ventiler och rengör samt byter filter en gång per år. Mina är skruvade i väggen, så jag lossar skruvarna och sedan vrider jag försiktigt ut inre delen av ventilen. Då är det enkelt att komma åt.

Jag har sett att man ibland sätter silikon eller lim i skarvarna, och då går de inte att montera isär. Då kan man ta loss gallret utifrån (fyra skruvar eller spik) så är det bara att trycka in handen och torka rent.

Filter kostar bara några tior styck :)

[länk]
tacksam för era svar!

Minnie Mesola
M Jenna Tengvall skrev:
Har själv små barn nu så det är för deras del som jag oroar mej då de är känsligare än oss. Jag vill bara göra deras liv och hälsa så trygg som möjligt och aldrig brista någonstans vad det gäller deras säkerhet.
Barn går inte i sönder av sig själva. vissa föds och växer upp på soptippar. Så om du "aldrig skall brista någonstans", har du redan misslyckats innan du ens börjat:giggle:. Ungar behöver få lite livserfarenhet under uppväxten, så beskydda lite lagom.

Minnie

M Jenna Tengvall skrev:
kunde du plocka ner dina från väggen? 2 utav mina sitter fast i väggen, kunde du komma åt mellan hålen och rengöra dem ändå fastän de satt fast (om de satt fast som här)
jag brukar dammsuga mina ventiler har sett när hotel och liknade brukar använda tryckluft på burk att rengöra med

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.