Någon som vet om detta är mögel eller kan det vara något annat? Det sitter armstödet på våra utemöbler. När jag gnuggar på det lite går det inte bort så sitter inte ovanpå så att säga.

• Träarmstöd på utemöbel med möjliga mögelfläckar som inte går att gnugga bort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Smutspartiklar som har trängt ner i träytan.

L
Är det ädelträ ? teak eller så ., det grånar häftigt med fukt , vatten sol , oxiderar på ytan
bara slipa av och olja in , det blir nog ett flertal gånger ni får göra det med åren , lämpligt att ta bort dom vid jobbet om det går

Jag gissar att det är svartmögel.
Vad är det för träslag?

Har tyvärr ingen aning om vilket träslag det är

L
B Blomman2581 skrev:
Har tyvärr ingen aning om vilket träslag det är
Ser rätt grovkornigt ut , kan tänka mig teak och är vanligt på utearmstöd , det grånar , ingen fara med mögel , ta lite sandpappar och putsa så kommer det att bli ganska grov spån och se randigt ut i längdriktningen , ska vara torra när du oljar , kan suga rätt bra
Blanda oljan med lösningsmedel så det suger in , men tänk på att att inte ha på för tjockt , kan bli kladdigt och vill inte torka
Mina solbäddar har trä ( teak ) som armstöd monterat på metallram och trät blir grått

Tack för svaren, då har jag lite koll

Gör som ovan beskrivit med sandpapper och olja, men stryk gärna på någon mögeldödare först.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.