Det är i köket, inne i ett köksskåp där den tidigare vintilationsröret till köksfläkten gick.

Ser ut som att det är färskt på sidan av och att hantverkaren som gjorde detta innan jag flyttade in borde sett detta.

2015-04-01 14.54.38.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2015-04-01 14.54.28.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
ser mera ut som fett och smuts på gammal puts

Ja, det ser ut som stenväggar, alltså murade och puts utanpå? Stämmer det?

För puts möglar inte, men däremot så kan det vara fett som lagt sig och att det i sin tur "möglat" eller skapat någon härlig flora av biologiska varelser! ;-)

Tack för era snabba och bra svar.

Yes, det är en stenvägg med puts på.

Om ni kollar först på bild nr 1 där det är rent så förstår jag liksom inte varför det är rent där? Förstår att den frågan lätt knäpp men fattar ni? :)

Och på bild två, om man kollar mot botten av den så är det ett par vita bitar som sticker ut och ser ut ungefär som lim gör då man dragit isär två limmade saker.

Jag är helt novis på området och blev lite förskräckt då jag hitta det.

Är inte fettigt där uppe, eller blött eller nått så förstår som inte vart det kommit ifrån.

O
Jag tror inte att det är mögel Vad finns det som skulle kunna få mögelsporer att växa där? Det är en putsad vägg.... De trivs inte så bra där....
Nu missar jag nog det sista, men om det ser ut lite som spunnet socker så kan det vara saltutfällningar.... Dock kan jag inte se något sånt på bilderna men inte heller

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.