Tror inte heller att det är kreosot men om det nu kom på tal från någon entreprenör så hade jag undersökt denna fråga ordentligt innan jag skriver på.
Att ställa en fråga på forumet via några bilder kanske ge dig lite kött på benen, men att lita fullt ut på de svaren vid köp av ett hus...njaa... Så gör man inte vid köp av ett hus.

Anticimex skrev att blindbotten behandlat med rötskyddsmedel. Här har de markerat att det finns avvikelser men de kanske försöker minska alvaret genom att skriva rötskyddsmedel istället för kreosot. För Anticimex vet att skriver de Kreosot så blir ingen försäljning, och blir det ingen försäljning så får de ingen betalt och inga mer jobb från mäklaren. Det är så genomruttet system det här samarbetet Anticimex med mäklarna.
De har iaf safat sig själva om det skulle bli någon tvist i framtiden.

Ring och fråga besiktningsmannen som var där om vilken impregneringsmedel det rör sig om.

Vad gäller kreosotet så luktar det väldigt specifikt så det är svårt att missa den lukten, men du kanske har andra mikrobiella lukter som dominerar över den, vad vet jag.

Kort sagt, undersök ordentligt innan du köper.

Vanti Vanti skrev:
Nu verkar farsguben ha lugnat ner sig och pratat med en entreprenör. Det ser ut att bli att ta bort materialet som ligger ovanpå den befintliga plasten, lägga ny plast med uppvik mot grunden och en avfuktare. Vill han skjuta till extra för både bälte och hängslen så tackar jag ju inte nej. Bara han blir trygg och lugn.
ja det gäller att hålla huvudfinansiären alldeles lugn som northvolt

Vad har du beräknat att det kostar att hålla en absorbtionsavfuktare igång?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.