Monterade passbitarna enligt anvisning mellan hörnskåpen, men när jag nu ska montera passbitarna för taket linjerar dessa inte med hörnpassbitarna mellan skåpen..... Blir så trött...

Det jag funderar på nu är att ta ner skåpen och flytta ut passbitarna, men funderar på om det är så det är tänkt att man ska montera dom. Vet inte om man ser det så tydligt i bilden här, kolla där passbitarna går ihop i hörnet uppe.

Köksskåp i hörn där passbitarna inte linjerar som de borde, med fokus på skarven i hörnet nära taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R r91 skrev:
Blir så trött...
Det var ju ditt val att linjera takpassbitarna med luckorna och inte stommarna.

• Gilla
r91
  • Laddar…
R r91 skrev:
Monterade passbitarna enligt anvisning mellan hörnskåpen, men när jag nu ska montera passbitarna för taket linjerar dessa inte med hörnpassbitarna mellan skåpen..... Blir så trött...

Det jag funderar på nu är att ta ner skåpen och flytta ut passbitarna, men funderar på om det är så det är tänkt att man ska montera dom. Vet inte om man ser det så tydligt i bilden här, kolla där passbitarna går ihop i hörnet uppe.

[bild]
Godkväll, det är tänkt att de ska linjera med stommarna, ert montage kan jag inte minnas att jag sett förut.
jag har byggt 5 kök genom åren, men ditt montage kanske funkar om ni dubblerar hörn pass bitarna, men om det blir estetiskt rätt kan bara ni avgöra, lycka till med nya köket, stressa inte, min erfarenhet är att det tar minst dubbelt så lång tid man tänkt sig

J
Passbitarna är tanken att monteras slätt med stommen på framsidan av skåpen, dom kommer inte att liva i hörnen utan där sticker sidorna ut..

T teuvo tainio skrev:
Godkväll, det är tänkt att de ska linjera med stommarna, ert montage kan jag inte minnas att jag sett förut.
jag har byggt 5 kök genom åren, men ditt montage kanske funkar om ni dubblerar hörn pass bitarna, men om det blir estetiskt rätt kan bara ni avgöra, lycka till med nya köket, stressa inte, min erfarenhet är att det tar minst dubbelt så lång tid man tänkt sig
Tack, fick bli dubbla passbitar och en liten shimsbit, nu är jag tillräckligt nöjd. La även en täcksida ovanpå liggandes för att rama in det med den täcksidan jag ska sätta på undertill.
Går att pilla på detaljerna i evigheter, men vid nån tispunkt måste man vara nöjd.
Gråa köksskåp i hörn med monterad översida och träbänk, verktyg och packmaterial på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
BearTheFear och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.