Är det verkligen det som är problemet här? Inte det faktum att elektrikern beter sig som en jäkla rövhatt?E elmont skrev:
Undrar varför folk hempular...
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 879 inlägg
Jag kollade upp dom sådär lagomt mycket tyckte jag. Relativt stor firma med bra omdöme.E elmont skrev:
Då detta var ett mindre jobb som behövdes göras ganska fort så brydde jag mig inte riktigt om firmans/firmornas pris.
Dvs, diffade det 300kr i timmen mellan 2 firmor så tog jag den som kunde göra jobbet snabbast.
Offerta.seH hempularen skrev:
Precis. Problemet är att dom betedde sig som idioter. Och det handlar inte om pengar heller för den delen då den totala summan för jobbet handlar om några tusen lappar.M MatCan skrev:
Problemet är att dom betedde sig som idioter både under och efter själva jobbet. Och dom försökte lura mig gång på gång.
Och själva jobbet verkar ju inte vara superproffsigt gjort heller.
Mycket riktigt.Bo.Siltberg skrev:
Snabb fråga till er elektriker.
Om ni är på plats med verktyg och material. Hur lång tid tar det att koppla ihop en färdigkopplad Normcentral från Garo som sitter på plast?
https://www.elbutik.se/product.html/normcentral-utanpaliggande-garo Artnr: 2178978
Det är alltså totalt 10st flexrör som ska kapas lite och totalt 32 kablar som skall kopplas in.
Allt är markerat i minsta detalj för att inte skapa någon som helst förvirring gällande vad som är vad.
Om ni är på plats med verktyg och material. Hur lång tid tar det att koppla ihop en färdigkopplad Normcentral från Garo som sitter på plast?
https://www.elbutik.se/product.html/normcentral-utanpaliggande-garo Artnr: 2178978
Det är alltså totalt 10st flexrör som ska kapas lite och totalt 32 kablar som skall kopplas in.
Allt är markerat i minsta detalj för att inte skapa någon som helst förvirring gällande vad som är vad.
tommib skrev:
Så ni menar att det inte skulle ta 6-8 timmar att göra jobbet. hmm.. konstigt.E elmont skrev:
Ca 20 min att dunka dit allt, sen tid för diverse kringjobb som sagt.
I detta fall undrar jag bara över själva monteringen/installationen av centralen.E elmont skrev:
Då jag ställde exakt samma fråga till elektrikern som var här. Då sa han 6-8h.
Jag tog detta på telefonen med dom när vi kom överens om tid och pris. Bara ett timpris alltså. Inte ett totalpris för hela jobbet.useless skrev:
Enligt både mig och dom, när jag beskrev jobbet, så var det en mindre/snabbt jobb som skulle göras.
Då det var ett mindre jobb som behövdes göras relativt fort så brydde jag inte om att ta in massa offerter eller prisförslag för hela jobbet. Det enda jag brydde mig om var att hitta en certifierad elektriker som hade tid. Sen om det kostade 500kr i timmen eller 800kr i timmen spelade inte så stor roll.
Problemet är ju inte offertunderlag, brist på offert, timpris eller pengar överhuvudtaget. Problemet är att dom säger att saker tar längre tid att göra än vad det egentligen gör. Att en kabel kostar 2500kr för 5meter. osv, osv, osv.
AKA dom försöker lura mig flertal ggr.
Moderator
· Stockholm
· 57 861 inlägg
Det är väl sådana firmor man får via offerta...