Har tagit över min mammas hus efter hon gick bort. Den här växer i trädgården. Har vattnat den varje kväll nu när det är så torrt..och den har tagit en jäkla fart. Ca 2 meter hög! En stor buske med rosa blommor, gröna blad, i en skogsnära miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rosa blommor med riklig flikig kronbladstruktur, våta gröna blad, droppar, troligen efter regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vackert ! En Azalea är det utan tvivel men huruvida den är japansk eller kommer från någon annan del av världen går inte att säga. Det finns massor av Azaleor i trädgårdsvärlden, både arter och hybrider.

Du får glädja dig åt din vackra buske som kommer att blomma ymnigt varje vår om den får lite omsorg ibland.

Claes Sörmland
Troligen en av de många Knap Hill-hybriderna. Tåliga, härdiga och robusta.

Svårt med färger på skärm men ta en titt med google på 'Homebush' som är en vanlig sort i handeln. Fast det finns ju så många olika sorter som har tagits fram så den gissningen är bara baserad på att den är vanlig i handeln och färgen lutar åt det hållet.

Den börjar se lite vild och spretig ut. Skadar jag den om jag snyggar till formen på den med en sekatör?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.