Jag har 6 bar på ingående vatten och jag skulle vilja sänka det. Det sitter en anordning som jag tror kan vara en tryckreducerare. Se bild.Vet någon om det stämmer? Har försökt att skruva lite på nederdelen genom att sticka in en skruvmejsel i hålet på tappen och vrida men den sitter ganska hårt. Men då jag inte är säker på vad det är så vill jag inte ta i.
 
  • Manometer på rörledning med ventiler, möjligtvis en tryckreducerare enligt kommentar i inlägg, visar vattentryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag misstänker att du först måste lossa på den svarta ringen för att sedan justera.
 
  • Gilla
Ingemar56
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Jag misstänker att du först måste lossa på den svarta ringen för att sedan justera.
Tack för svar. Har lossat på ringen, av plast. Den satt ganska löst. Men du tror det är en tryckreducerare i alla fall?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.