Hej, Vi har en innerdörr som kärvar och tar emot lite i övre hörnet när vi ska öppna och stänga den. Runt ena hörnat är denna spricka, är det en sättningsskada? Hur ska vi gå vidare? Dörren är placerad i mitten av ovanvåningen på vårt tvåvåningshus i trä från 2010.
Med vänlig hälsning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med vänlig hälsning
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Jag skulle säga att det är en typisk rörelseskada men ingen sättningsskada.
Tusen tack för ni tar er tid att svara! Håller tummarna för de! Då får vi räta upp dörren och snygga till hörnet!
En ytterligare sak att kolla på, om du drar ett litet diskret streck över skarven, flyttar de sig bara i en riktning under året är det något att kika vidare på, rör det sig fram och tillbaka är det bara årstidsskiftningar i trähus.
Själv har jag diagonala veck i tapethörnen mellan ytter och innerväggar, fast diagonalt åt ett håll på sommaren, det andra hållet på vintern och rakt enbart vid den tidpunkten på året när jag tapetserade senast.
Själv har jag diagonala veck i tapethörnen mellan ytter och innerväggar, fast diagonalt åt ett håll på sommaren, det andra hållet på vintern och rakt enbart vid den tidpunkten på året när jag tapetserade senast.
Klicka här för att svara