61 244 läst ·
19 svar
61k läst
19 svar
Är detta en rimlig kostnad för ett garage via husleverantör?
Älvsbyhus stora garage F30 (55kvm byggyta 60kvm)
Kostar 188 200kr + plattan/marken räkna de med ca 100 000kr.
Rätt bra pris. Oisolerat då.
Mellbygarage pratade jag med för ett halvår sedan, de räknade med minst 400 000 för liknande som ovan. (bara några mil från deras fabrik) Undrade om det skulle bli billigare med ena halvan som carport, men icke.
Kostar 188 200kr + plattan/marken räkna de med ca 100 000kr.
Rätt bra pris. Oisolerat då.
Mellbygarage pratade jag med för ett halvår sedan, de räknade med minst 400 000 för liknande som ovan. (bara några mil från deras fabrik) Undrade om det skulle bli billigare med ena halvan som carport, men icke.
Jag planerar ett isolerat Attefallsgarage på platta med plåttak och automatisk port, och har fått en Mellbyoffert på 306k för allt exklusive el.
- Jag gissar att jag främst borde se över möjligheten med egen snickare för uppförandet om jag vill försöka få ner kostnaden?
- Ingående grundläggningsarbete på 91k är kanske mer komplex att utmana, givet ovanstående inlägg?
- Jag gissar att jag främst borde se över möjligheten med egen snickare för uppförandet om jag vill försöka få ner kostnaden?
- Ingående grundläggningsarbete på 91k är kanske mer komplex att utmana, givet ovanstående inlägg?
Klicka här för att svara