19 118 läst ·
42 svar
19k läst
42 svar
Är detta en godkänd plattsättning/putsning
Bedrövligt bara riva å göra om, givetvis av nån annan.
Större kedja är generellt sämre skulle ja säja.
Många anställa me varierande kunskap.
Lite lotto.
Anlita hellre en egenföretagare som varit aktiv iaf några år.
Gäller alla yrkesgrupper.
Dom är mer mån om sina kunder än en random anställd generellt.
Större kedja är generellt sämre skulle ja säja.
Många anställa me varierande kunskap.
Lite lotto.
Anlita hellre en egenföretagare som varit aktiv iaf några år.
Gäller alla yrkesgrupper.
Dom är mer mån om sina kunder än en random anställd generellt.
Det här är gjort av en firma med 2 anställda. Entreprenören valde den här firman av någon anledning som jag inte kan förstå.smiler skrev:
Bedrövligt bara riva å göra om, givetvis av nån annan.
Större kedja är generellt sämre skulle ja säja.
Många anställa me varierande kunskap.
Lite lotto.
Anlita hellre en egenföretagare som varit aktiv iaf några år.
Gäller alla yrkesgrupper.
Dom är mer mån om sina kunder än en random anställd generellt.
Intressant vore väl att veta om kostnaden rättfärdigar ett bättre resultat eller om man får vad man betalar för.
Förstår jag det rätt så har ni inte anlitat denna firma utan det har totalentreprenören gjort och han kanske ville spara lite där...
Förstår jag det rätt så har ni inte anlitat denna firma utan det har totalentreprenören gjort och han kanske ville spara lite där...
Redigerat:
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Det vore intressant att se lite bilder på den andra väggen som användes som referens för förväntat resultat, så man kan jämföra.
Förstår hur du tänker. Det blir dyrare för dom när jag inte betalar för det här.P-plats skrev:
Bedrövligt, undermåligt, oproffsigt.
Begär stort prisavdrag eller åtgärdande.
Detta är mina egenspacklade och målade källarväggar.
Golvbilden (yttervägg) hade stort putsläpp tidigare som först jämnades till med Ardex och sedan bredspacklades.
Skulle aldrig accepterat den nivån på arbete.
För pedanter (ska målas en gång till och övergång mot klinkers fixas till)
Begär stort prisavdrag eller åtgärdande.
Detta är mina egenspacklade och målade källarväggar.
Golvbilden (yttervägg) hade stort putsläpp tidigare som först jämnades till med Ardex och sedan bredspacklades.
Skulle aldrig accepterat den nivån på arbete.
För pedanter (ska målas en gång till och övergång mot klinkers fixas till)
Så ser väggen ut i tvättstugan. Får se vad reaktionen blir när jag pratar med dom på måndag.mathiash77 skrev:Bedrövligt, undermåligt, oproffsigt.
Begär stort prisavdrag eller åtgärdande.
Detta är mina egenspacklade och målade källarväggar.
Golvbilden (yttervägg) hade stort putsläpp tidigare som först jämnades till med Ardex och sedan bredspacklades.
Skulle aldrig accepterat den nivån på arbete.
För pedanter (ska målas en gång till och övergång mot klinkers fixas till)
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Liten uppdatering för dom som är intresserade. Pratade med entreprenören. Han sa att det inte lät bra och skulle kontakta plattsättaren. Så skulle han få försvara sig. Tydligen ska jag visa honom vad jag inte eär nöjd med. Så vi får se vart det här slutar.
Någon som vet som kanske kan svara på en sak. Entreprenören har gett plattsättaren mitt nummer och han bokade tid med mig för att komma och kolla. Men nu börjar jag tveka. Är det inte entreprenörens jobb att prata med underleverantörer? Jag tycker att jag ska visa entreprenören vad jag är missnöjd med och sen får han ta det med plattsättaren. Det är väl fan det jag betalar för?
Utan att vara särskilt insatt i reglerna så kan jag säga att när den snickarfirman jag jobbar för anlitar underentreprenörer går den mesta kommunikationen via oss. Alltså: är kunden missnöjd med tex elen eller kaklet (som vi inte utför, utan köper in från annat håll) kontaktar kunden oss, och vi vidarebefordrar det till elektrikern eller plattsättaren. Men ibland måste ju kunden visa på plats vad han eller hon är missnöjd med, och då är det kanske bäst med ett möte. Men jag tror alltid min chef brukar åka och kolla på problemet först innan underentreprenören kallas in. Eller åtminstone är han på plats samtidigt. För jag förstår att det känns lite konstigt att man köper en tjänst från ett håll, och blir insyltad i att bråka med underentreprenörer som man bara indirekt har anlitat.C Corsair skrev:Någon som vet som kanske kan svara på en sak. Entreprenören har gett plattsättaren mitt nummer och han bokade tid med mig för att komma och kolla. Men nu börjar jag tveka. Är det inte entreprenörens jobb att prata med underleverantörer? Jag tycker att jag ska visa entreprenören vad jag är missnöjd med och sen får han ta det med plattsättaren. Det är väl fan det jag betalar för?
EDIT: Med andra ord tycker jag inte du skulle behövt ringa plattsättaren, utan sånt borde huvudentreprenören sköta. Men det kanske beror på avtal etc.

