Byggfirman som har byggt vår tvättstuga tycker att detta är bästa/rätt montering sv altandörr och tröskel. Känns som barnen kommer åka kana på plåten och att man måste ett rejält kliv för att komma ut

S
Varför är dörren monterad så långt in?

Jag har ingen aning. Snickaren säger att den ska sitta jäms med innerväggen. Själv har jag aldrig sett den här lösningen. På vår andra altandörr på andra sidan huset sitter den nästan jämsmed ytterpanelen.

S
Jag vet inte var han fått det ifrån, jag skulle inte godta det där som en lösning. Dörren slår väl i panel/foder också när den öppnas helt?

E Edholm1 skrev:
Jag har ingen aning. Snickaren säger att den ska sitta jäms med innerväggen. Själv har jag aldrig sett den här lösningen. På vår andra altandörr på andra sidan huset sitter den nästan jämsmed ytterpanelen.
Be honom ta fram monteringsanvisningen. En fönsterdörr monteras med utsida karm i linje med utsida väggstomme. D.v.s precis innanför den utvändiga luftspalten om det är modern konstruktion/vägguppbyggnad.

Farstatjej90
E Edholm1 skrev:
Hur många vanliga hus med nischer för dörrarna har du sett? Alltså om detta är en vanlig villa är standarden så klart att man monterar dörrar i ytterväggen, inte i jämnhöjd med innerväggen.....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.