Ny husägare som undrar om man kan riva den platsbyggda garderoben för att få ett större sovrum?
Försöker förkovra mig på nätet men inser att jag inte är kunnig nog. Kan någon vänlig själ något om detta vore jag jättetacksam.
Försöker förkovra mig på nätet men inser att jag inte är kunnig nog. Kan någon vänlig själ något om detta vore jag jättetacksam.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej och välkommen till forumet! Kan du markera på ritningen vilken garderob och/eller vägg du vill ha dän?
Jag tror absolut att den kan vara bärande. Ta dit en byggkunnig person och räkna på lämplig limträbalk.
Tack snälla för svaret
Bästa svaret
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Nej, den är inte bärande eftersom huset har fackverkstakstolar som bara vilar på ytterväggarna. Jag har kollat dimensionerna på ritningen och de är helt tillräckliga för snözon 2,5.
jag vill naturligtvis inte trampa dig på tårna på något vis. Men jag är inte riktigt så övertygad när en säger det ena och en annan det andra. Man vill ju inte riskera sin hushälsa för någonting man läst på nätet.J justusandersson skrev:
Finns det någonting som kan styrka ditt inlägg så jag med gott mod kan sätta tigersågen i väggen
Med vänlig hälsning, Andreas
Då är det en bra fråga varför du ställde frågan på nätet.Herr Molin skrev:
jag vill naturligtvis inte trampa dig på tårna på något vis. Men jag är inte riktigt så övertygad när en säger det ena och en annan det andra. Man vill ju inte riskera sin hushälsa för någonting man läst på nätet.
Finns det någonting som kan styrka ditt inlägg så jag med gott mod kan sätta tigersågen i väggen
Med vänlig hälsning, Andreas
Här på forumet finns det nog ingen mer kompetent person när det kommer till trähus(kanske främst äldre) än just Justus.
@justusandersson har alldeles rätt. Den lilla detaljen med fackverkstakstolarna missade jag totalt. Så då är vi rörande överens om att den INTE är bärande.Herr Molin skrev:
jag vill naturligtvis inte trampa dig på tårna på något vis. Men jag är inte riktigt så övertygad när en säger det ena och en annan det andra. Man vill ju inte riskera sin hushälsa för någonting man läst på nätet.
Finns det någonting som kan styrka ditt inlägg så jag med gott mod kan sätta tigersågen i väggen
Med vänlig hälsning, Andreas
Tack alla för finfina svar
Klicka här för att svara

