3 mätarsäkringar, 4-polig JFB och en 3-polig säkring - allt tyder på trefas, ja.
Dock har jag en gång råkat ut för en lägenhet med 2 faser in, och mätartavlan nere i källaren såg ut så där, och centralen jag byggde ihop såg också ut sådär (jag förberedde för konvertering till trefas, konverterat hade någon annan lägenhet i huset gjort).
Men det är en sällsynt fågel, jag tror också att TS central har trefas.
Dock har jag en gång råkat ut för en lägenhet med 2 faser in, och mätartavlan nere i källaren såg ut så där, och centralen jag byggde ihop såg också ut sådär (jag förberedde för konvertering till trefas, konverterat hade någon annan lägenhet i huset gjort).
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Om man zoomar in på den andra bilden av mätaren kan man se att det står L1 L2 L3 i det som utzoomat bara ser ut som svarta fyrkanter i underkant display så ev varianter med två (eller för den delen en) faser trots 3-polig säkring / JFB för 3-fas vill jag hävda att det inte är utan just 3-fas
/U
/U
grymt! Tack för svarMikael_L skrev:
3 mätarsäkringar, 4-polig JFB och en 3-polig säkring - allt tyder på trefas, ja.
Klicka här för att svara