Hej!

Jag funderar på att köpa en sådan här.

Har tre barn i åldern 3, 7 och 9 där de stora önskar sig en stor pool. Vi har plats i trädgården och det är ju ett jäkligt bra pris så det känns som en no-brainer.

Men sen läser jag då att man behöver göra en hel del jobb med underlaget. T ex ska man gräva bort gräs, göra det plant, packa sand och presenning. Vad gör man egentligen med denna 4,5 meter långa bruna fläck i trädgården på årets övriga 9 månader? Den kommer också blockera robotgräsklipparen så jag kommer få placera om robotens hus och dra om slingor.

Samtidigt vet jag att det blir guld värt för barnen eftersom vi är hemma hela somrarna.

Ge gärna input på mina tveksamheter och hur ni gjort :)

https://www.stadiumoutlet.se/utrust...SY197DIdGm4nB3UapA_aem_JfxcJOcivBXGdFnOTWC_Zw

P peter.linkan skrev:
Hej!

Jag funderar på att köpa en sådan här.

Har tre barn i åldern 3, 7 och 9 där de stora önskar sig en stor pool. Vi har plats i trädgården och det är ju ett jäkligt bra pris så det känns som en no-brainer.

Men sen läser jag då att man behöver göra en hel del jobb med underlaget. T ex ska man gräva bort gräs, göra det plant, packa sand och presenning. Vad gör man egentligen med denna 4,5 meter långa bruna fläck i trädgården på årets övriga 9 månader? Den kommer också blockera robotgräsklipparen så jag kommer få placera om robotens hus och dra om slingor.

Samtidigt vet jag att det blir guld värt för barnen eftersom vi är hemma hela somrarna.

Ge gärna input på mina tveksamheter och hur ni gjort :)

[länk]
Beror lite på hur gräsmattan är idag. Vi har haft en ovanmark på en väldigt ojämn gräsmatta utan problem.
Vill man jämna till lite kan man dra av ytan med lite sand/grus och sedan lägga en presenning som också skyddar poolduken, Sedan ser det ju inte så roligt ut när man inte har en pool uppställd.
Annars kan man bygga ett enkelt trädäck och ställa poolen på, då ser det lite finare ut på platsen du ingen pool är uppställd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.