2 351 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Är det vanligt att en offert med ROT-avdrag saltas?
Hej!
Håller just nu på att ta in lite offerter på ett mark-arbete som lär gå på ROT-avdrag till stor del.
I samband med varje firma jag har träffat har de undrat om jag ska använda ROT-avdrag. I efterhand kom jag på att jag kanske inte borde nämnt om jag skulle göra det eller inte förrens jag bestämt mig för vilken offert jag ska nappa på.
Jag misstänker nämligen att priset kanske "saltas" lite om firman i fråga vet att jag ska använda ROT-avdraget. Eller är det så att firman måste veta detta för att kunna lämna en offert?
Vad tror ni, är jag fel ut?
Tacksam för kommentarer från andras erfarenheter.
Mvh
Fredrik
Håller just nu på att ta in lite offerter på ett mark-arbete som lär gå på ROT-avdrag till stor del.
I samband med varje firma jag har träffat har de undrat om jag ska använda ROT-avdrag. I efterhand kom jag på att jag kanske inte borde nämnt om jag skulle göra det eller inte förrens jag bestämt mig för vilken offert jag ska nappa på.
Jag misstänker nämligen att priset kanske "saltas" lite om firman i fråga vet att jag ska använda ROT-avdraget. Eller är det så att firman måste veta detta för att kunna lämna en offert?
Vad tror ni, är jag fel ut?
Tacksam för kommentarer från andras erfarenheter.
Mvh
Fredrik
Markarbete är generellt inte rotberättigat
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är detta ovanligt/farligt eller något jag bör vara orolig för?
Grund & Markarbeten -
Hur vanligt är det att blanda olika sorters flytspackel ? Sprickor
Golv -
Laga gammal takränna för vintern. Är det vanligt med "fejkstuprör"?
Tak & Vind -
Är det vanligt att ha tryckta reglar på detta vis, och bör man åtgärda?
Fasad -
Hur vanligt är det att det krävs bygglov vid installation av kamin med tillhörande stålskorsten?
Bygglov