Hej!
Värmen i vårt badrum har gradvis blivit kallare och kallare!
Övriga golv är varma och vad jag ser på fördelaren är denna öppen men röret in känns kallt!
Luft i systemet är min tanke men jag är novis!
Nytt hus 2 år gammalt inga problem tidigare dock inget vidare drag i golvvärmen just nu!
System Ivt greenline ht plus7 panna och Roth golvvärme!
Tacksam för hjälp.
Martin
 
Redigerat:
Går pumpen till g.v?
 
Det sitter ingen termostat till den golvvärmeslingan som kanske fått fnatt?
 
Ja det gör pumpen och det finns en termostat i badrummet, den funkar och har den på Max nu vilket resulterarmi fullt spjäll på regulatorn!
 
Ibland kan ventilerna i fördelaren kärva där termostaten är monterad. Alternativt är inte grundflödet rätt injusterat. Ta bort termostaten och se om ventilen fungerar utan knot.
 
Tack jag prover!
 
Varför luft i just denna slinga?
Det ska räcka att lufta vid fördelaren som bör vara högsta punkten...
Om inte får varmt ändå... stäng alla slingor utom den till badrummet och se om det går runt då..
Vad har du för drivsida?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.