1 931 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Är det svårt att lufta golvvärmeslingor?
Hej!
Värmen i vårt badrum har gradvis blivit kallare och kallare!
Övriga golv är varma och vad jag ser på fördelaren är denna öppen men röret in känns kallt!
Luft i systemet är min tanke men jag är novis!
Nytt hus 2 år gammalt inga problem tidigare dock inget vidare drag i golvvärmen just nu!
System Ivt greenline ht plus7 panna och Roth golvvärme!
Tacksam för hjälp.
Martin
Värmen i vårt badrum har gradvis blivit kallare och kallare!
Övriga golv är varma och vad jag ser på fördelaren är denna öppen men röret in känns kallt!
Luft i systemet är min tanke men jag är novis!
Nytt hus 2 år gammalt inga problem tidigare dock inget vidare drag i golvvärmen just nu!
System Ivt greenline ht plus7 panna och Roth golvvärme!
Tacksam för hjälp.
Martin
Redigerat:
Varför luft i just denna slinga?
Det ska räcka att lufta vid fördelaren som bör vara högsta punkten...
Om inte får varmt ändå... stäng alla slingor utom den till badrummet och se om det går runt då..
Vad har du för drivsida?
Det ska räcka att lufta vid fördelaren som bör vara högsta punkten...
Om inte får varmt ändå... stäng alla slingor utom den till badrummet och se om det går runt då..
Vad har du för drivsida?
Klicka här för att svara