Hej!
Min underbara sambo har varit flitig och tagit ner en trappspaljé på övervåningen.
Paniken överröstar glädjen just nu. Finns det risk att konstruktionen är bärande?

• Ett rum med halvt nedmonterad trappspaljé och verktyg på golvet, potentiell bärande konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedmonterad trappspaljé med utsikt över vardagsrum och TV.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej det verkar ytterst osannolikt.

• Gilla
Magmatts
  • Laddar…
Det enda de pinnarna bär upp är lite målarfärg. Jag hade andats ut och gett sambon en glad klapp! Tänk bara på att bygga ett ordentligt fallskydd så ingen trillar ner

• Gilla
Magmatts
  • Laddar…
Nej, absolut inte - den har inget med stommen att göra.

• Gilla
Magmatts
  • Laddar…
7gren 7gren skrev:
Det enda de pinnarna bär upp är lite målarfärg. Jag hade andats ut och gett sambon en glad klapp! Tänk bara på att bygga ett ordentligt fallskydd så ingen trillar ner
japp. Det är enbart kapat till hälften ner till den liggande regeln, så vi har staketet kvar nedtill

BirgitS
Men utan infästningen mot taket är det kvarvarande "staketet" kanske inte tillräckligt stabilt för att klara av att någon som väger 100 kg faller mot det.

• Gilla
Magmatts
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men utan infästningen mot taket är det kvarvarande "staketet" kanske inte tillräckligt stabilt för att klara av att någon som väger 100 kg faller mot det.
bra synpunkt. Den tar jag med mig

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.