11 464 läst ·
27 svar
11k läst
27 svar
Är det omöjligt att låsa altandörr utifrån med kodlås?
Fick nyss svar från Yale att det är omöjligt med deras handtag, med dom dörrarna.D Davidw skrev:
Problemet är att fönsterdörrar är ett stort fönster ni går igenom om ni vill ha bättre stöd för smarta produkter så bör en glasad ytterdörr användas istället som har låsning som en ytterdörr.
Det enklaste är att använda Vision Home 7414 som är gjord för fallkolvsspanjoletter men det kräver blåtand för att låsa upp från utsidan.
Kanske kan det vara möjligt att använda ett BG2000 men vet inte om det är möjligt i era dörrar.
Det enklaste är att använda Vision Home 7414 som är gjord för fallkolvsspanjoletter men det kräver blåtand för att låsa upp från utsidan.
Kanske kan det vara möjligt att använda ett BG2000 men vet inte om det är möjligt i era dörrar.
BG2000 verkar vara samma lås som @Davidw länkat ovan, fast nästan halva priset1 123abc skrev:Problemet är att fönsterdörrar är ett stort fönster ni går igenom om ni vill ha bättre stöd för smarta produkter så bör en glasad ytterdörr användas istället som har låsning som en ytterdörr.
Personligen är jag mer ute efter något som Vision home. Frågan är bara om den stödjer den uppåtgående rörelsen som drar fast piggarna i dörren. Har maialat deras support, men fixar den det så är det noge tt br alteranativ. jag är främst ute efter något som jag kan låsa från insidan, och använda via app för nödupplåsning gom mitt vanliga doorman havererar någon gång. (Väl aldrig frågan om, utan när).
Jo det postades en drös med inlägg under tiden jag skrev mitt inlägg, det är inte ovanligt att jag tvingas göra annat under tiden jag färdigställer.M mojjen skrev:BG2000 verkar vara samma lås som @Davidw länkat ovan, fast nästan halva priset.
Personligen är jag mer ute efter något som Vision home. Frågan är bara om den stödjer den uppåtgående rörelsen som drar fast piggarna i dörren. Har maialat deras support, men fixar den det så är det noge tt br alteranativ. jag är främst ute efter något som jag kan låsa från insidan, och använda via app för nödupplåsning gom mitt vanliga doorman havererar någon gång. (Väl aldrig frågan om, utan när).
BG2000 fungerar till det mesta då den är smal (38mm bred) samt endast blockerar handtaget vilket gör att den fungerar om det finns plats nog och det går att skruva dit den.
Vision Home 7414 är avsett för fallkolvspanjoletter och finns i både höger och vänsterutförande.
vet du om det går att aktivera borta låsning på BG2000 så man spärrar dörren även inifrån? Lite det jag vill åt, att få ett lås så skurkarna inte enkelt kan öppna och promenera ut. Doorman kan jag ställa in det när vi inte är hemma.1 123abc skrev:Jo det postades en drös med inlägg under tiden jag skrev mitt inlägg, det är inte ovanligt att jag tvingas göra annat under tiden jag färdigställer.
BG2000 fungerar till det mesta då den är smal (38mm bred) samt endast blockerar handtaget vilket gör att den fungerar om det finns plats nog och det går att skruva dit den.
Vision Home 7414 är avsett för fallkolvspanjoletter och finns i både höger och vänsterutförande.
Vision löser ju det problemet, och är egentligen allt jag behöver på altanen.
- Men måste få bekräftat att den stödjer: Regling av låset sker genom att man drar handtagsgreppet uppåt.
- (BG2000 stödjer detta vad jag fått fram nu).
Här finns information om BG2000 om det är något du funderar över
https://www.beslagsgruppen.se/product/bg2000
Du kan ringa en låssmed/återförsäljare och fråga även de byggvaruhus som är säljer dem ska kunna hjälpa dig.
https://www.beslagsgruppen.se/product/bg2000
Du kan ringa en låssmed/återförsäljare och fråga även de byggvaruhus som är säljer dem ska kunna hjälpa dig.
Bg2000 är redan utrett. Den stödjer reglering genom att förs handtag upp. Den saknar dock helt stöd för låsning från insidan. (Typ bortalåsning). Framgick tydligt i beslagsgruppens frågor/svar.1 123abc skrev:
Nu har jag fått svar från Beslagskonsult.
Vision home handtaget kan dras upp för att regla dörren. Så utifrån det så funakr Vision Home utmärkt på liknande sätt som ett Yale Code handle. Precis vad jag behöver, möjlighet att lösa för att försvåra utpassage vid bortalåning.
BG2000 funakr omvänt, utmärkt som entrelås, men alltid upplåst från insidan. Så mindre lämpligt om man är ute efter just bortalåsning. Men verkar vara det som @Davidw är ute efter.
Kul att utifrån att vi emd två ganska hopplösa fall fick tips och lösning på båda scenarierna, dessutom från samma källa, via beslagskonsult
Vision home handtaget kan dras upp för att regla dörren. Så utifrån det så funakr Vision Home utmärkt på liknande sätt som ett Yale Code handle. Precis vad jag behöver, möjlighet att lösa för att försvåra utpassage vid bortalåning.
BG2000 funakr omvänt, utmärkt som entrelås, men alltid upplåst från insidan. Så mindre lämpligt om man är ute efter just bortalåsning. Men verkar vara det som @Davidw är ute efter.
Kul att utifrån att vi emd två ganska hopplösa fall fick tips och lösning på båda scenarierna, dessutom från samma källa, via beslagskonsult
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Stenläggare per timme, är det omöjligt
Altan & Uteplats -
Hur får man ner detta tilluftsdon? Omöjligt?
Ventilation -
Varför är det omöjligt att hitta en FTX firma i Göteborg
Ventilation -
Är det omöjligt att göra detta golv snyggt?
Golv -
Källarväggen och berget är ett - omöjligt att dränera men det läcker in vatten i källaren
Grund & Markarbeten