B
Hej!!

Har ett äldre 90tals badrum/tvättrum med badkar som jag vill fräscha upp men tanken är att huset ska säljas snart så vill inte lägga mer än 20-30 tusen detta kommer gå till badrumsskåp/tvättställ/lampor/osv.

Skulle vilja stryka lite färg på väggarna är detta ok enligt reglerna? Bifogar några bilder nedan.

Närbild på en tapetserad vägg med en synlig skarv och smutsfläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hörn av ett rum med gräsmarkeringar på vägg och tak, och korgar på en skåphylla.
Skapa konto

Närbild på en vägg med subtil tapetmönstring som liknar gräs och ax.
Skapa konto

Närbild av en vägg mötande en golvlist med smuts och märken.
Skapa konto

BirgitS
Det finns inga regler som förbjuder dig att måla våtrumstapeter.

Har du kollat med några mäklare om det är värt pengarna?
Mäklare och köpare kommer ju fortfarande att anse att det är ett badrum från 90-talet som behöver renoveras.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
B
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns inga regler som förbjuder dig att måla våtrumstapeter.

Har du kollat med några mäklare om det är värt pengarna?
Mäklare och köpare kommer ju fortfarande att anse att det är ett badrum från 90-talet som behöver renoveras.
Okej vad bra!

alltså huset i övrigt är så bra, plus att badrummet där uppe är renoverat. Jag vet inte visst 100-150 tusen kan jag låna upp men kommer jag då får 200-250 mer? Har haft en mäklare tittat på huset han var tveksam en uppfräschning ger nog mer i dessa osäkra tider.

BirgitS
Dock kan det ju vara bra att veta att det inte går att måla vissa våtrumstapeter därför att det är för mycket mjukgörare i dem så att färgen aldrig torkar utan fortsätter att vara klibbig så pröva på något undanskymt ställe först.

Sånt där varierar mellan olika områden så du måste höra med mäklare som känner till området där du bor och vet vad som lönar sig i dessa tider.

skura rent och piffa till med intressanta dekorativa detaljer eller en krokodil i badkaret ;) och låt köparna själv bestämma vad dom vill göra med en 90 tals badrum.

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Hyrde ett hus där badet var från 70 talet, och där hände just att färgen inte torkade efter hyresvärden målat det.
Min nuvarande tvättstuga från -92 är oxå målad, och den är torr.
Väggmattan på bilden är nog från 90 talet, vi hade exakt en sån i vårt hus som renoverades -93.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
B Henke1993 skrev:
Hej!!

Har ett äldre 90tals badrum/tvättrum med badkar som jag vill fräscha upp men tanken är att huset ska säljas snart så vill inte lägga mer än 20-30 tusen detta kommer gå till badrumsskåp/tvättställ/lampor/osv.

Skulle vilja stryka lite färg på väggarna är detta ok enligt reglerna? Bifogar några bilder nedan.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Om du ändå ska sälja snart, så är min åsikt att du ska låta det vara. Det är roligare att lägga 30 000 på det nya boendet, och jag tror inte att du ens får igen de pengarna vid en försäljning.
Vi ska precis sälja ett hus där ena badrummet är ett orenoverat badrum från 1990-talet. Vi har också kvar original plastmattor i ett par rum o.s.v. Mäklarens råd var att inte göra något inför försäljningen. Vi skulle knappast få igen pengarna på dagens marknad var hennes bedömning.

• Gilla
gaia och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.